מה אם נגיד לכם שעד היום השתמשתם בדאודורנט לא נכון? ובכן, לפי רופאת עור המומחית לכל מה שקורה אצלנו בבית השחי, רוב האנשים נוטים לשים דאודורנט רק בבוקר אבל האמת היא - שאתם צריכים להשתמש בו בכלל בלילה.

הזעה היא לא רק אי נוחות הנגרמת כתוצאה מלחץ או ריצה לאוטובוס. אנו מזיעים מסיבות שונות כמו פעילות גופנית, מזג אוויר חם, עצבנות ועוד. רוב האנשים מקפידים לרסס את בית השחי שלהם בדאודורנט כחלק ממשימות ההתארגנות שלהם בבוקר, אבל אולי כדאי לדעת מתי עדיף לעשות זאת.

איך השתמשתם עד היום בדאודורנט? (צילום: אינג'אימג')
איך השתמשתם עד היום בדאודורנט? (צילום: אינג'אימג')

ד"ר שרי ליפנר - רופאת עור מומחית, המליצה כי אם כבר אתם מעדיפים לרסס את בית השחי שלכם בלילה, במקום דאודורנט, כדאי להשתמש באנטי-פרספירנט - תכשיר מונע הזעה המכיל אלומיניום הגורם לסתימת בלוטות הזיעה וכך מצמצם את ההזעה ואת ריח הזיעה. בלילה ובמיוחד אחרי המקלחת, לאנטי-פרספירנט יש יותר זמן לחדור לנקבוביות הזיעה ולסייע במניעתה.

עם זאת, הסבירה ד"ר ליפנר כי אנטי-פרספירנט חיוני בהרבה מדאודורנט מכיוון הוא מונע הזעה וריח, בעוד שדאודורנט רק חוסם את הריח אך לא את ההזעה. בנוסף, טענה רופאת העור כי במידה ותשתמשו באנטי-פרספירנט בלילה - ככל הנראה כלל לא תצטרכו להשתמש בו גם בבוקר.

אנטי-פרספירנט חיוני בהרבה מדאודורנט (צילום: אינג'אימג')
אנטי-פרספירנט חיוני בהרבה מדאודורנט (צילום: אינג'אימג')

היא סכימה: "אם אתם מזיעים הרבה יחסית עד כדי שאתם זקוקים לשימוש בדאודורנט מספר פעמים ביום, עליכם לפנות לרופא שלכם כדי שיוכל להמליץ לכם על אפשרויות אחרות. בנוסף, כדי לנדף זיעה, מומלץ ללבוש בבגדים קלילים ומאווררים".