חברת התרופות הדנית "Novo Nordisk", הציגה ביום ראשון את תוצאות המחקר שלה אשר מצא כי גרסה של תרופת סמגלוטייד - המיועדת לטיפול בסוכרת מסוג 2 ובהשמנת יתר - סייעה למבוגרים הסובלים מעודף משקל להשיל 15% ממשקל גופם. החברה מתכננת לבקש אישור רגולטורי לשימוש בגלולה בארה"ב ובאירופה מאוחר יותר השנה.

התרופה, שנועדה להפעיל הורמונים המווסתים את רמות הסוכר בדם, להאט את התרוקנות הקיבה ולהפחית את התיאבון, היא חלק ממחלקה חדשה שעוררה עניין רב בין חוקרים ומשקיעים בשוק טיפולי ההרזיה, שעל פי ההערכות יגיע ל-100 מיליארד דולר עד סוף העשור הנוכחי. "Novo Nordisk" כבר משווקת סמגלוטייד פומי תחת שם המותג Rybelsus לטיפול בסוכרת מסוג 2, אך המינון הגבוה ביותר הוא 14 מ"ג.

הניסוי נערך בקרב 667 מבוגרים בעלי עודף משקל שנטלו גלולה יומית של 50 מ"ג, מה שהביא לירידה ממוצעת של 15.1% במשקל לאחר 68 שבועות בשימוש במקביל לדיאטה ופעילות גופנית, בהשוואה ל-2.4% בקבוצת הפלציבו. התוצאות עלו בקנה מידה אחד עם הנתונים הראשוניים מהניסוי שפרסמה החברה בחודש מאי. את הגלולה יש ליטול דרך הפה מדי בוקר על בטן ריקה, כ-30 דקות לפני אוכל, שתייה או שימוש בכל תרופה אחרת.

ד"ר פיליפ קנופ, פרופסור לאנדוקרינולוגיה בבית החולים ג'נטופטה, אוניברסיטת קופנהגן, ומגיש המחקר של נוהו, אמר כי מהניסיון שלו, 20% עד 25% מהחולים מעדיפים ליטול גלולה יומית במקום להשתמש בזריקות ההרזיה השבועיות. ביום שישי האחרון, תוצאות מהניסוי של חברת התרופות Eli Lilly (LLY.N) הראו כי המינון הגבוה ביותר של הגלולה הניסיונית של החברה, סייעה לאלה הסובלים מהשמנה להשיל כ-14.7% ממשקל גופם לאחר 36 שבועות.

פייזר (PFE.N) לעומת זאת, הזכורה לכולנו כיצרנית החיסונים נגד נגיף קורונה - הפסיקה את פיתוח הגלולה הניסיונית שלה לאחר שנראו בעיות בכבד במחקרים הקליניים. Novo Nordisk דיווחה כי רוב המשתתפים בניסוי סבלו מתופעות לוואי במערכת העיכול כתוצאה מהשימוש בתרופה כשביניהן בחילות קלות עד בינוניות, עצירות, שלשולים והקאות.