ביצים הן מוצר צריכה בסיסי, ניתן לאכול אותן קשות, רכות, להכין מהן חביתה, עלומה, עין או מקושקשת. לא פעם הן לוקחות חלק משמעותי במתכונים או אפילו במסכות לשיער ולפנים. אך כמה פעמים קניתם תבנית שלמה ומחצית ממנה נשברה בדרך למקרר? כנראה שלא רוקנתם את הקרטון בצורה נכונה. כך תעשו זאת.

שאלה שהועלתה לרשת החברתית טוויטר גררה מאות תגובות של גולשים: "כיצד אתם מרוקנים את קרטון הביצים? מימין לשמאל או משמאל לימין?". רובם ענו את אותה התשובה: "משמאל לימין, ואז חצי קרטון פשוט נופל ונשבר", אך היה מי שהסביר: "כל פעם קצת מכל צד כדי לאזן את המשקל. אין דרך הגיונית אחרת".

כך תרוקנו את קרטון הביצים בצורה יעילה (צילום: אינג'אימג')
כך תרוקנו את קרטון הביצים בצורה יעילה (צילום: אינג'אימג')

הוויכוח נמשך עד שהתקבלו למעלה מ-400 תגובות, עד שלבסוף מומחה אחד כתב: "מבחוץ לאמצע זו הדרך האולטימטיבית. כך משקל הביצים מתחלק באופן שווה והתבנית לא תיפול". אמנם השאלה נשמעת די רטורית, אך הנושא כבר עלה לדיון בעבר בערוץ היוטיוב Mind Your Decisions, שם הוצגו השיטות הטובות ביותר לריקון תבנית ביצים בצורה כזו שתמנע את שבירתן בדרך למקרר.

הדרך היעילה ביותר הייתה חלוקה שווה בין הפינות, מה ששמר על איזון אחיד של הקרטון: לקחת ביצה אחת מכל צד בכל פעם ולהניח במקרר עד שמגיעים למרכז ומסיימים. הועלתה גם האפשרות להתחיל משמאל לימין אך לא בטוח שזו מוצלחת במיוחד. לבסוף, השיטה השלישית הייתה לאחוז בקרטון הביצים בצורה אלכסונית השומרת על פיזור שווה של המשקל.