פרופסור רוברט לאטור, מומחה למדעי הים במכון וירג'יניה, הסביר ביום שלישי שעבר לכלי התקשורת CBS News מה כדאי לעשות כדי לשרוד תקיפת כריש. הוא הסביר: "באשר לאופן שבו תוכלו להימנע מתקיפת כריש, ביולוגים ימיים מציעים שלפני שאתם נכנסים למים, סרקו כל פעולת דגים חריגה. אם הבחנתם בדגים קטנים או בינוניים קופצים החוצה מהמים - דבר זה עלול להעיד על נוכחות של כריש בקרבת מקום".

לדבריו של הפרופסור: "יש להימנע משחייה בשעות הבוקר המוקדמות או המאוחרות בלילה מכיוון שרוב תקיפות הכרישים אירעו בשעות הללו עקב זיהוי לקוי של החיה הימית. בנוסף, נסו שלא לשאת על עצמכם פריטים מבריקים כשאתם במים. תכשיטים, בגד ים מבריק או כל דבר נוצץ אחר שיכול לגרום לכריש לחשוב שאתם דג ראוי לאכילה - הימנעו ממנו".

פרופסור ריאן ג'ונסון, ביולוג ימי, אמר לדיילי סטאר כי רצוי שלא להיכנס לפאניקה ולהתחיל לפרפר בבהלה במים, מה שעלול למשוך את הכריש אלינו: "אם אתם נתקלים בכרישים בזמן שאתם במים, הגרוע מכל הוא להתנהג כמו טרף. נסו לשמור על קור רוח ואת תנסו לברוח בתנועות פרפור אלא שחו בזהירות כדי לצאת מהמים מהר ככל האפשר".

באשר למידע על תקיפות כרישים, עולה כי רוב התקיפות (72%) שנרשמו בעולם בשנה שעברה אירעו בארה"ב, מתוכם 40% בפלורידה לבדה, ואחריה אוסטרליה במקום השני עם 16% בסך הכל לפי הדיילי מייל הבריטי. בשנה שעברה חמישה בני אדם נהרגו כתוצאה מתקיפת כריש, כששניים מהם במצרים, שניים בדרום אפריקה ואחד בהוואי.