כתוצאה משינויי האקלים, מחקר שנערך לאחרונה מצא כי צבעי האוקיינוסים בכדור הארץ השתנו באופן דרמטי במהלך שני העשורים האחרונים והפכו ירוקים. 56% מהאוקיינוסים על כוכב הלכת שלנו הושפעו משינויי האקלים שנגרמים בעיקר בגלל מעשה ידי האנושות - ומדובר בשטח גדול יותר משטח היבשה הכולל.

"הצבע המשתנה של האוקיינוסים ללא ספק מעיד על כך שמערכות אקולוגיות ימיות נמצאות במצב לא טוב", נכתב במחקר שנערך על ידי המחלקה למדעי כדור הארץ והאטמוספירה של MIT - פעילות אנושית ושינויי האקלים. המחקר, שפורסם בכתב העת Nature, אישר כי "למרות שהשינויים המתרחשים במערכות האקולוגיות הללו עדיין לא ברורים לנו לחלוטין, מה שעומד מאחורי זה הוא פעילות אנושית".

מחקרים מצאו כי הסיבה לכך היא מעשה ידי אדם (צילום: אינג'אימג')
מחקרים מצאו כי הסיבה לכך היא מעשה ידי אדם (צילום: אינג'אימג')

צבע האוקיינוס הוא מדד להערכת החיים בשכבות העליונות שלו, שכן מים ירוקים מעידים על נוכחות של אורגניזמים דמויי צמחים המכונים "פיטופלנקטון" המכילים את הפיגמנט הירוק שנקרא "כלורופיל". במהלך המחקר, החוקרים ניתחו את מדידות צבע האוקיינוסים לפי דגימות שנאספו על ידי ה-Moderate Resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS) במשך תקופה בת 21 שנים. אחת מכותבי המחקר, סטפני דוטקייביץ', עבדה במשך השנים על מודלים של סימולציה, שתוצאותיהם הצביעו על שינוי צפוי בצבע האוקיינוסים.

החוקרים ניתחו את מדידות צבע האוקיינוסים (צילום: אינג'אימג')
החוקרים ניתחו את מדידות צבע האוקיינוסים (צילום: אינג'אימג')

היא ציינה: "ההתרחשות הזו על הקרקע אינה מפתיעה, אך היא בהחלט מפחידה. אנו מקווים שהאנושות תתחיל להתייחס לעניין ברצינות, ובמיוחד עכשיו כשכולנו עדים לשינויים הקיצוניים הללו".