אישה בשנות ה-30 לחייה, יצאה עם בעלה ושתי בנותיה הקטנות בסוף השבוע האחרון של חודש יולי לטיול במאגר מים באינדיאנה, עיר מגוריהם, והחלה לחוש לפתע ברע. "מישהו אמר שהיא שתתה ארבעה בקבוקי מים בתוך 20 דקות", סיפר אחיה של אשלי סמארס בת ה-35, דבון מילר ל-WRTV.

"בערך כמות שאמורים לשתות במשך יום שלם, היא שתתה תוך פחות מחצי שעה", הסביר. ביום האחרון לטיול המשפחתי, האם הרגישה כי היא אינה יכולה לשתות עוד מים והתלוננה על תחושת סחרחורת ועל כאב ראש חזק. "אחותי, הולי, התקשרה אליי וסיפרה שאשלי בבית חולים ושהיא סובלת מנפיחות מוחית. הרופאים לא ידעו מה גרם לזה ולא ידעו כיצד לעצור את המצב. זה היה נראה רע מאוד", נזכר מילר.

לאחר שחזרו הביתה מהטיול, סמארס התעלפה בכניסה לביתה ופונתה מיד לבית החולים IU Health Arnett בעיר. היא הגיעה לטיפול נמרץ כשהיא ללא הכרה ולא התאוששה מאז עד שנקבע מותה כתוצאה מהרעלת מים. "כולנו היינו בהלם, לא הבנו מה זה אומר. הרעלת מים? מסתבר שיש דבר כזה", אמר אחיה של בת ה-35.

תסמינים של הרעלת מים כוללים תחושה כללית לא טובה, התכווצויות שרירים, כאבי ראש ובחילות. איבריה של סמארס נתרמו ובסופו של דבר הצילו חיים של חמישה אנשים, כך סיפרה משפחתה.