ארין פטרסון מאוסטרליה, הזמינה את בן זוגה לשעבר, סיימון, יחד עם הוריו, גייל וטום פטרסון לארוחת צהריים בביתה יחד עם אחותה של גייל, הת'ר ובעלה איאן. כל ארבעת האורחים חלו לאחר הארוחה שנערכה בביתה של ארין בליונגטה, ג'יפסלנד שבאוסטרליה ב-29 ביולי ואושפזו בבית החולים ביום שלמחרת כשהם סובלים מהרעלה. מצבם של החולים החל להחמיר ושתי האחיות - גייל והת'ר בנות 66 ו-70 - הלכו לעולמן ביום שישי.

טום בן ה-70 מת גם הוא בשבת, כשבינתיים איאן בן ה-68 נותר כשהוא נלחם על חייו וממתין להשתלת כבד. לפי הדיווחים, התברר כי סיימון, בעלה לשעבר של ארין התאושש רק לאחרונה ממחלת בטן מסתורית שגרמה לו להיאבק על חייו. חבר של סיימון סיפר ל-MailOnline כי חברו היה אמור ללכת לארוחת הצהריים אך לא הצליח להגיע ברגע האחרון.

המשטרה המקומית פתחה בחקירה ונטען כי ככל הנראה הקורבנות סבלו מתסמינים שנגרמים על ידי אכילת "פטריית מוות". גורמים רשמיים הזהירו מפני שני סוגים של פטריות רעילות שגדלות בויקטוריה במהלך החודשים הקרירים. בינתיים, ארין הכחישה כל קשר לעבירה ומיררה בבכי כשהתראיינה לרשת החדשות המקומית. "אהבתי אותם, אני הרוסה ממה שקרה להם".

הבלשים שחוקרים כעת את האירוע חשפו כי ארין עצמה לא סבלה מתסמינים של הרעלה ובנוסף, שני ילדיה נכחו גם הם בארוחת הצהריים אך לפי הדיווחים, אכלו מנות שונות משל המבוגרים ולא חלו. הם נלקחו אל בית החולים המקומי לבדיקות והורחקו מבית אימם.

מפקד משטרת ויקטוריה, דין טומאס, סיפר לתקשורת המקומית: "האישה לא סבלה משום סימפטומים בעצמה, אך אנו חייבים לשמור על ראש פתוח ביחס למקרה הזה מאחר ויכול להיות שמדובר במקרה תמים אך אנו עדיין לא יכולים לקבוע דבר בשלב זה. מקרי המוות מוגדרים כעת ב'בלתי מוסברים'. אני נעבוד בשיתוף פעולה מלא עם מומחים רפואיים בתקווה שנוכל להבין מה קרה ולספק תשובות למשפחה".