״אני מבקש לאתר אישה שהייתה אהבתי הראשונה בגיל 16״, כתב בימים האחרונים אורי (שם בדוי) בקבוצה ׳חיפוש חברים מהעבר׳ בפייסבוק. ״שנינו התחנכנו יחד בכפר הנוער ״אלוני יצחק״ בשנת 1960. אודה לכם מאוד אם תסייעו לי לאתר אותה״, ביקש. בראיון מיוחד למעריב הוא מספר על ההחלטה לפרסם את הפוסט.

בזכות טיפ שלא עולה כסף: כך בן 90 נראה 30 שנה פחות מגילו

״בשנת 1950 עליתי לארץ מרומניה יחד עם אימי ניצולת השואה למעברה רעועה בראשון לציון. הייתי אז בן 7, יתום מאב, וקבעו עבורי שההחלטה הנכונה ביותר היא שאעבור לפנימייה של עליית הנוער״, אורי, כותב הפוסט מספר.

״שם הכרתי את חברתי הראשונה״, הוא מספר בהתרגשות. ״הכרנו בשנת 1960, והתחנכנו יחד בכפר הנוער. היא עלתה מפולין, אני מרומניה. שנינו ילדים להורים שורדי שואה. עליית הנוער איגדה את כולנו, ילדי מדינת כור ההיתוך שעוד הייתה אז בחיתוליה - בכפר שנקשרו בו חברויות ייחודיות״, הוא משתף אותי בזכרונו המתוק. 

באותו הכפר - התפתחו גם אהבות צעירות שלא נשכחו גם 60 שנה אחרי: "אני זוכר שאני וחברתי הראשונה אהבנו זה את זו בתמימות מתוקה של ילדים. אני זוכר את היופי הפנימי והחיצוני שלה ואת האהבה ששררה בינינו", נזכר בהתרגשות אורי. "כנערים בכפר הנוער, לא תמיד היה פשוט. היינו מנותקים לגמרי מההורים, וזה הקשה עלינו מהבחינה הנפשית. היא ואני תמיד דאגנו לעודד זה את זה להתגבר על הקשיים".

אורי ואהבת חייו הראשונה נאלצו להיפרד לאחר שמונה חודשי זוגיות בלבד, מאחר שהתגוררו במרחק חמש שעות נסיעה זה מזה: "המרחק והנסיעה בתחבורה הציבורית הייתה לנו קשה מאוד - יום שלם שעובר בנסיעות הלוך-חזור. טלפונים אז כמובן שלא היו, כך שעל קשר רציף היה קשה מאוד לשמור. החיים לקחו אותנו לכיוונים שונים לגמרי - ולבסוף התפצלה דרכנו. לאחר שנפרדנו, הענקנו תמונות זה לזה - כדי שלא נשכח את מה שהיה בינינו לעולם. אני אכן לא שכחתי".

חיים שלמים אורי היה בזוגיות מאושרת, אך לעולם אדם לא ישכח את הפעם הראשונה בה התאהב: "כיום אני בן 79, והיא אמורה להיות בת 76. החיפושים אחריה החלו שמונה חודשים לאחר שהתאלמנתי מבת זוגתי, אהבת חיי השנייה, והתחלתי להרגיש בדידות מעיקה".

״אני חושב לעצמי האם אהבת נעוריי זוכרת את החיבור העמוק שהיה בינינו בעבר. אם היא תרצה - אולי נבנה יחד גן עדן פרטי משלנו. לאחר שישים שנה בנפרד, אני חושב שכבר הגיע הזמן לאתר אותה ולהשלים פערים״, מתרגש בציפייה אורי.