לפי "אשלי מדיסון", אתר ההיכרויות המיועד לאנשים נשואים, סיבה מספר אחת לכך שאנשים בוגדים היא בגלל שהם לא מסופקים מבחינה מינית. מתוך האנשים שנסקרו על ידי האתר, 70% ציינו זאת כסיבה לבגוד.

26% מהמשתתפים בסקר ציינו כי חיפשו בסך הכל קשר מזדמן, בעוד ש-15% היו במערכות יחסים פתוחות. כמו כן, 23% הרגישו שאינם מסופקים מבחינה מינית והסבירו כי בני הזוג שלהם אינם מספקים את הצרכים הרגשיים שלהם. 64% אמרו שפנטזיות חדר המיטות שלהם מתרכזות סביב אינטימיות, רומנטיקה, תשוקה וחיבור רגשי.

בגידה במשרד, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
בגידה במשרד, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

כשנשאלו מה התירוץ שהם מספקים לבני הזוג שלהם, 28% ענו כי הם אומרים שהם במפגש עם בן משפחה, 23% אומרים לבני הזוג שהם יוצאים לשתות משהו, 18% "נוסעים לנסיעת עסקים", ו-16% "צריכים מעט זמן לעצמם". 10% אמרו שהם הולכים לאימון בחדר הכושר, יוצאים לריצה או לשופינג בזמן שהם למעשה בוגדים ביקיריהם.

45% מהנשאלים נמצאים במערכת היחסים הנוכחית שלהם כבר 20 שנה או יותר, בעוד ש-46% מהנסקרים נמצאים במערכות יחסים קצרות יותר. מה שהכי מפתיע, הוא ש-39% תיארו את מערכות היחסים הקבועות שלהם כ"מאושרות".

בגידה ברכב, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
בגידה ברכב, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

מבין המשתתפים בסקר, היו מקצועות מסוימים של אנשים בוגדניים שבלטו יותר:

מקצועות של נשים עם סבירות גבוהה לבגוד באתר אשלי מדיסון:

סייעות/אחיות רפואיות
מובטלות
עוזרות מנהל
בעלות תפקיד ניהולי
מורות

מקצועות של גברים בעלי סבירות גבוהה לבגוד באתר אשלי מדיסון:

בעלי תפקיד ניהולי
מהנדסים
מנהלי מכירות
פועלי בניין

בגידה (צילום: ingimage ASAP)
בגידה (צילום: ingimage ASAP)

ממצאים אלה פורסמו בעקבות סקר קודם של אשלי מדיסון, שהראה נתונים על חרטה ואשמה. המחקר נערך בקרב כ-2000 משתתפים וכלל שאלות על מערכות היחסים שלהם, מאפייני אישיותם ועיסוקם. "דירוג שביעות הרצון מהבגידות היה גבוה משחשבנו. תחושות החרטה היו נמוכות", אמר דילן סלטרמן, פרופסור במחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. "הממצאים האלה מציירים תמונה מסובכת יותר בנושא בגידות, בהשוואה למה שחשבנו שאנחנו יודעים".