בני זוג מצפון הארץ, שניהם עובדים במשרות בכירות ומכניסים לחשבון הבנק מאות אלפי שקלים בכל חודש, החליטו אחרי 16 שנות נישואים להימנע מפירוק החבילה ולנהל "נישואים מאפשרים". הם ניסחו ביניהם הסכם שאומר כי כל צד רשאי להכיר את מי שהוא רוצה, אם באמצעות אתרי הכרויות או בכל דרך אחרת.

האישה, באמצעות עורכת הדין שרין סולן, ביקשה להפסיק את ההסכם בינה לבין בעלה לאלתר, לאחר שלדבריה, הוא הפר את הסיכום ביניהם. האיש שלא בחל באמצעים, חבר לשלושה אתרי הכרויות והציג את עצמו כאדם אחר ולא כפי שסוכם, ועיקר תלונותיה של אשתו הן שתוך חצי שנה בלבד הוא בזבז מאות אלפי שקלים על טיסות לחו"ל, ביקורים בבתי קזינו, מופעים וכנראה גם מתנות יקרות ערך.

האישה גילתה כי הבעל בזבז מאות אלפי שקלים (צילום: אינגאימג')
האישה גילתה כי הבעל בזבז מאות אלפי שקלים (צילום: אינגאימג')

בתגובה לטענותיה של אשתו, הסביר הבעל: "הסיכום היה שנכיר כל אחד מי שהוא רוצה ונוכל לטייל וליהנות. כן, חלק מההנאות שלי היו בתי מלון מפוארים בחו"ל וזה עולה כסף. אף אחד לא מנע ממנה לעשות חיים". האישה הבהירה לעוה"ד סולן כי היא מבקשת לבטל את ההסכם. כשנדרשה להציג את החוזה ולאחר שבעלה טען כי לא הפר את התנאים שנקבעו, התברר כי ההסכם ביניהם היה ברובו בעל-פה.

"הדבר היחיד שנכתב מאחר והכנסתנו היא כמעט זהה, היה שכל צד רשאי למשוך כספים מידי חודש לטובת ההנאות הפרטיות שלו, במסגרת היכרות כזו או אחרת - סכום שלא יחרוג מגובה השכר החודשי הממוצע", אמרה האישה. "בעלי משך הרבה יותר ממה שסיכמנו, אבל זה לא רק על הכסף. הסיכום היה שאנו משתפים אחד את השנייה ולא מתאהבים, ולדעתי בעלי הספיק להתאהב".

שרין סולן (צילום: יח''צ)
שרין סולן (צילום: יח''צ)

הדרישה האולטימטיבית כרגע היא ביטול ההסכם בכתב ובעל-פה וחזרה למחויבות מלאה כזוג נשוי. הבעל ביקש ארכה כדי להחליט, בזמן שהאישה טוענת כי שני ילדיהם יפגעו מהסיכום שעדיף לכולם שיעבור מן העולם. לדבריה, היא לא ניצלה את ההסכם ולא הייתה עם אף גבר ואם בעלה ימשיך במעשיו היא תעתור לגט וכתובה. בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך.