רופא אחד ייעץ לזוגות המעוניינים לישון טוב בלילה, שלא לישון אחד ליד השנייה באותה המיטה, והסביר כי הדבר עלול להשפיע על איכות השינה שלהם וגם על בריאותם הכללית.

ד"ר קארן רג'אן, שמשתף בקביעות עצות רפואיות מועילות ברשת החברתית TikTok, הזהיר כי אם אחד מבני הזוג נוחר או מסתובב יותר מדי בזמן השינה, זה ככל הנראה ימנע מהאדם שלצידו להיכנס לשלב ה-REM - הלוא הוא השלב העמוק ביותר בשינה של בני האדם.

ד''ר קארן רג'אן, זו הסיבה שאתם צריכים להפסיק לישון עם בן או בת הזוג במיטה (צילום: מתוך טיקטוק)
ד''ר קארן רג'אן, זו הסיבה שאתם צריכים להפסיק לישון עם בן או בת הזוג במיטה (צילום: מתוך טיקטוק)

לדבריו של רג'אן, היעדר שלב זה עלול לגבות מחיר פיזי ופסיכולוגי רציני במהלך שעות הערות שלנו. בסרטון ששותף עם 4.8 מיליון העוקבים שלו, הסביר הד"ר - שעובד כמנתח ומרצה באוניברסיטת סנדרלנד, אנגליה - שבצורה זו, אחד מבני הזוג יסבול ממחסור רציני בשינה בעוד שהשני נח לחלוטין.

"טמפרטורת הגוף מהווה גם היא בעיה", טען הרופא. "שכן לחלוק מיטה עם מישהו מגביר באופן טבעי את חום הגוף - מה שעלול בתורו להביא לשינה לא מספקת. אחד הדברים היותר חשובים שאנו זקוקים לו כדי להירדם הוא ירידה בטמפרטורת הגוף".

שינה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
שינה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

העוקבים נותרו חלוקים במקצת בנושא זה, כאשר חלקם אף התקשו לדמיין את עצמם ישנים ללא בן או בת הזוג שלהם. גולש אחד הודה כי הוא "אוהב להתכרבל" ולא בטוח אם ייתן לזה סיכוי, בעוד שמנגד, אחרת ציינה כי היא ובעלה ישנים בנפרד כבר שמונה שנים ושניהם "מרוצים לחלוטין".