משפחתו של גבר מצפון קרוליינה, ארה"ב, הגישה תביעה נגד חברת הענק "גוגל" על רשלנות, בטענה שמערכת הניווט שלה אינה מעודכנת וכי הדבר גרם למות בן משפחתם.

בבית המשפט העליון של מחוז ווייק נטען כי בן המשפחה, פיליפ פקסון, אב לשתי בנות טבע למוות ב-30 בספטמבר 2022 כשהיה בדרכו הביתה ממסיבת יום ההולדת ה-9 של בתו. לפי התביעה, "גוגל מפות" הנחה את האב לחצות גשר שקרס לפני כמה שנים ולא תוקן עד אותו היום, כך דיווח ה-Associated Press, וכתוצאה מכך מכוניתו של פקסון נפלה לנהר בסנו קריק באזור היקורי.

מערכת הניווט של גוגל מפות הטעתה את הנהג ובכך הוא מצא את מותו (צילום: רויטרס)
מערכת הניווט של גוגל מפות הטעתה את הנהג ובכך הוא מצא את מותו (צילום: רויטרס)

המשטרה המקומית מצאה את גופתו של האב לשתיים במכוניתו השקועה למחצה, וחשפה כי לא היו כל מחסומים או שלטי אזהרה לאורך הכביש המוביל לגשר. נטען כי חברת הפיתוח שבנתה את הגשר התפרקה וכי הוא לא תוחזק על ידי הגורמים הרלוונטיים.

אשתו, אלישיה פקסון, אמרה לתקשורת המקומית: "שתי הבנות שלנו שואלות איך ולמה אביהן מת ואני לא יודעת מה לענות להן כדי שיבינו. כי גם בתור אישה מבוגרת לא ברור לי מי אחראי לזלזול בעדכון מערכת הניווט העולמית הזו".

בתביעה מוזכרים מספר שמות של חברות ניהול נכסים פרטיים שאמורות להיות אחראיות על הגשר ועל הקרקע הסמוכה. מספר אנשים דיווחו על קריסת הגשר לגוגל מפות בשנים שלפני מותו של פקסון ודחקו בחברה לעדכן את המסלול, כך צוין בכתב התביעה.

מגוגל נמסר: "תנחומינו העמוקים למשפחת פקסון. המטרה שלנו היא לספק מידע מדויק במפות ואנחנו בוחנים את התביעה".