בני זוג תושבי המרכז, ניהלו במשך 30 שנות נישואים אורח חיים שגרתי וגידלו שלושה ילדים. בכל שנה - עד לפני שלוש שנים - הם אפילו צמו יחד ביום הכיפורים ולפרקים גם ביקרו בבית הכנסת. לפני שלוש שנים החליט הבעל שהוא "נגמל מהכפייה הזו" כהגדרתו ושהוא אינו צם יותר ביום כיפור.

האישה, באמצעות עורכת הדין שרין סולן, טענה כי בעלה לא רק שאינו צם, הוא מתריס ומבשל אוכל בתוך החג. "עד לפני שלוש שנים שהוא חימם לעצמו משהו לא אמרתי כלום. העלמתי עין", סיפרה. "אבל כשזה התחיל להיות מלווה ב'דווקא' זה כבר הכעיס". לדבריה, בעלה נהג להכין תוך כדי החג אוכל לא כשר. "לא יעלה על הדעת שכולם שומרים ומכבדים והוא עושה נגדי. החיים שלנו התפרקו ללא קשר ליום כיפור, אבל יכולתי להשלים עם הכל לא עם ההתרסה".

הבעל בישל בכיפור, האישה הגישה נגדו בקשה לצו הרחקה (צילום: אינג'אימג')
הבעל בישל בכיפור, האישה הגישה נגדו בקשה לצו הרחקה (צילום: אינג'אימג')

היא טענה כי פנתה אליו מספר פעמים שיחדל ממעשיו ושימנע מלהדליק אש ביום כיפור, אבל לשווא. לא נותרה בידה ברירה והיא פנתה לסעד משפטי וביקשה צו שיאסור על בעלה לזלזל במנהגים ובקדושת יום הכיפורים. כדי למנוע זאת ממנו, היא ביקשה צו הרחקה לחג ובקשתה נענתה בחיוב. כמו כן נאסר על הבעל להכניס לביתם אוכל לא כשר.

עוה''ד שרין ומורן סולן (צילום: יח''צ)
עוה''ד שרין ומורן סולן (צילום: יח''צ)

עוה"ד סולן ציינה כי המחלוקת בין בני הזוג עמוקה מאד, לא רק בענייני כיפור, אבל הצעד ההפגנתי שעשה הבעל בכיפור ואותו הוא אינו מכחיש, לא פועל לטובתו בכל הקשור לשיקול הדעת של היושבים בדין בבית הדין הרבני.