"הצליל של שריקת המוות מטילה פחד בלב", אמר ג'יימס ג'יי אורגיל בסרטון שהועלה ליוטיוב, תוך שהוא אוחז בגרסה המודפסת בתלת מימד של המשרוקית. לאחר מכן, בוגר ההנדסה של אוניברסיטת בריגהם יאנג, השמיע קטע אודיו של השריקה, מה שנשמע כמו צווחה מקפיאת דם הדומה לאפקט קול מאטרקציית מבוך אימה.

אורגיל ציין כי לא מדובר בצווחה אנושית, אלא בצליל שנפלט מהעתק של חפץ בצורת גולגולת שהתגלה במקור במקסיקו סיטי ב-1999 על ידי ארכיאולוגים. על פי הדיווחים, החפץ אותר בידו של שלד חסר ראש במקדש המקודש לאל הרוח Ehecatl - אחד מאתרים רבים בהם הקריבו האצטקים קורבנות אדם.

האזינו לצליל:

בתחילה, החוקרים היו בטוחים שמדובר בצעצוע, כך טען אורגיל, וסיפר כי אף אחד לא נשף לתוך המשרוקית עד כ-15 שנים מאוחר יותר, ואז היא השמיע צליל מחריד. "זו הייתה תגלית מדהימה כי זה נשמע כמו אדם צורח", אמר כוכב היוטיוב שכינה את הרעש "הצליל המפחיד ביותר בעולם".

האצטקים הצליחו ליצור את הצליל על ידי מודל של שריקת המוות לפי הגרון האנושי. כאשר המשתמש נושף לתוך המכשיר, הרוח מתחלקת לשניים - מייצרת גלי קול מתנודדים שמקפצים סביב תא גדול לפני שהם יוצאים דרך החור השני.

בעוד שמטרת הכלי טרם התבררה, למומחים יש מספר תיאוריות כאשר חלק מהם מאמינים שהמשרוקית שימשה כדי להבריח אויבים בקרב. אחרים מניחים שהחפץ היה קמע הגנה המשמש להרחקת רוחות רעות במהלך מסעו של הקורבן לאחר המוות.