אסטרואיד ענק בגודל של כ-100 קפיבארים צפוי לעבור ליד כדור הארץ היום (שלישי), ה-3 באוקטובר. האסטרואיד, שזכה לכינוי 349507 (2008 QY), נמצא במרחק של למעלה מ-6 מיליון קילומטרים מכדור הארץ, ולכן אינו מהווה סיכון מיידי. עם זאת, התנגשות אפשרית באסטרואיד בגודל זה תהיה קטסטרופלית.

אסטרואיד 349507 (2008 QY) מוערך כבעל קוטר אפשרי של עד 1.2 קילומטרים. בהשוואה לאסטרואידים אחרים שחולפים ליד כדור הארץ, זהו גודל עצום, העולה בהרבה על הגודל של רוב סלעי החלל. כדי להמחיש זאת בצורה ברורה יותר, נוכל להשוות את האסטרואיד לקפיבארה, המכרסם הגדול בעולם. קפיבארה ממוצעת יכולה להגיע לאורך של עד 1.2 מטרים, ולכן 349507 (2008 QY) גדול בערך כמו 100 קפיבארים.

@capybaraluvsu a meteor is about to kill all capybaras ! #capybara#fyp credits to my brother:@thecapybaraguy85 ♬ suono originale - ︎

השלכות קטסטרופליות

התנגשות של אסטרואיד בגודל זה בכדור הארץ תהיה בעלת השלכות קטסטרופליות. סלע החלל ישחרר כמות אנרגיה עצומה הגדולה פי אלף מזו ששוחררה על ידי פצצת האטום הראשונה והאנרגיה הזו תגרום לזעזוע אדיר שיביא להרס רב. רעידות אדמה, הצפות, שריפות וטביעות הן רק חלק מהנזקים הפוטנציאליים של התנגשות כזו.

אסטרואיד מתקרב לכדור הארץ, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)
אסטרואיד מתקרב לכדור הארץ, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

האם אנחנו יכולים לעצור אסטרואיד?

מדענים ברחבי העולם עובדים קשה כדי למצוא דרכים למנוע מאסטרואידים לפגוע בפלנטה שלנו. הדרך הבטוח ביותר היא להטות את מסלולו של האסטרואיד כך שלא יפגוש את כדור הארץ. ניתן לעשות זאת באמצעות טיל שיפגע באסטרואיד במהירות גבוהה, או באמצעות פצצה גרעינית קטנה שתגרום לו לשנות את מסלולו.