תלמידת בית ספר יסודי בת 10 מלונדון, אנגליה, ששמה לא פורסם, הרתה לאחר שנאנסה על ידי צעיר בן 14 אותו הכירה ברשתות החברתיות, כך נטען בבית המשפט העליון בלונדון. הקורבן החליטה לשמור את ההריון מאחר ולדבריה, הדבר גרם לה "להרגיש מיוחדת וסיפק לה תירוץ לא לחזור לבית הספר". אך מנגד, השופטת אמרה כי עליה לבצע הפלה - שהייתה אמורה להתרחש השבוע - לטובתה.

המקרה נחשף לאחר שפרטי הדיון שנערך בחודש שעבר בבית המשפט, פורסמו בסוף השבוע האחרון. השופטת, הסבירה כי הצעירה נמצאת בשבוע ה-14 להריונה באותה העת, כשאמרה: "הוסברו לה הסיכונים הרבים של המשך ההריון בגיל כה צעיר".

השופטת:
השופטת:

בנוסף, יועץ במרפאה לבריאות הנפש אמר כי בת ה-10 "נראתה מאוד אידיאליסטית ולא כאילו שהיא פועלת באופן הגיוני". השופטת הוסיפה: "השקפותיה של הקטינה כללו 'חשיבה נאיבית' בגישתה להריון. היא עדיין אינה מפותחת אינטלקטואלית והיכולות לעבד את המורכבות של החלטות מסוג זה הן מעבר ליכולת השיפוט שלה".

הצעירה, כיום בת 11 ומתגוררת בבית הוריה שבלונדון, לא ביקרה בבית הספר מאז חודש פברואר. צוות מומחים שקל את הסיכונים שבהריון בגיל כה צעיר, והחליט "פה אחד" - הפלה היא לטובתה. לדבריהם, הסיכונים הנם משמעותיים כשביניהם נטען כי גופה זעיר מכדי לעמוד בכאבי הצירים והלידה, וכי היא עלולה לחוות טראומה לאחר מכן.

חוששים שתיכנס להריון שוב אחרי ההפלה, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
חוששים שתיכנס להריון שוב אחרי ההפלה, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

השופטת קיבלה את טענותיהם של המומחים מוועדת הבריאות המקומית וניתן צו המחייב את הקטינה לעבור הפלה, אך הזהירה: "האם הבהירה לעובדת הסוציאלית כי קיים סיכון שאם תבוצע הפלה, הבת תנסה להיכנס שוב להריון. מסיבה כלשהי נראה כי ההורים אינם מסוגלים למנוע זאת".

עוד נטען בצו כי במהלך ההפלה תילקח דגימת רקמה מהעובר שתועבר לבדיקה במכון לרפואה משפטית במסגרת חקירה פלילית. בינתיים, בן ה-14 מכחיש כל מגע מיני עם בת ה-10.