אלפי מפגינים אנטי-ישראלים התעמתו עם משטרת ניו יורק במוצאי שבת לאחר שסירבו להתפנות מרחוב ביי רידג', אותו חסמו במשך שעות. ההפגנה הפרו פלסטינית התגלגלה לכאוס עם רדת הלילה, כאשר המוחים הציתו מדורות באמצע הכבישים.

משטרת ניו יורק ניסתה לפנות את אותם המפגינים מרחוב 72 ומהשדרה החמישית, שם התכנסו מוקדם יותר כ-5,000 בני אדם תוך שהם דורשים מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לחזור בו מהתמיכה בישראל. בין השלטים שהונפו, נער אחד אחז בשלט בו נכתב "ציונות היא רצח עם".

מפגינים פרו פלסטיניים בקמפוס בארה''ב (צילום: Ariel Hayat)
מפגינים פרו פלסטיניים בקמפוס בארה''ב (צילום: Ariel Hayat)

כמה מהמתפרעים אף זרקו ביצים לעבר השוטרים וכ-24 מהם נעצרו. "אנו קוראים לשחרור מלא של כל פלסטין, לכל סנטימטר - מהנהר ועד הים", צעק אחד המפגינים וחזר על מילותיהם של מחבלי החמאס ותומכיהם האנטי-ישראלים. "תגיד את זה בקול, אנחנו לא רוצים פה ציונים".

"ברוח ובדם נפדה את פלסטין", צעקו ההמון בעוד שהם מכים בתופים ומניפים את דגלי הרשות הפלסטינית. מפגין אחד אף הניף כרזה המציגה דמות של אדם משליך לפח האשפה דגל ישראל תחת הכיתוב: "אנא שמרו על ניקיון העולם".

קראו לנשיא ביידן לחזור בו מגיבוי ישראל בלחימה (צילום: רויטרס)
קראו לנשיא ביידן לחזור בו מגיבוי ישראל בלחימה (צילום: רויטרס)

ההפגנות ברחבי העולם - גם פרו פלסטיניות וגם פרו ישראליות - פרצו מאז יום שבת, ה-7 באוקטובר, הבוקר בו מחבלי חמאס חדרו לישראל ורצחו למעלה מ-1,400 ישראלים, ביניהם תינוקות בני חודשים ספורים, חטפו למעלה מ-200 בני אדם ופצעו אלפים.