מוקדם יותר השבוע, בריאיון לחדשות 12, שוחח ירון אברהם עם דור שחר, שנולד כפלסטיני-עזתי בשם איימן סובח בחאן יונס וברח מביתו כשהיה בן 13 בלבד. הוא החל לעבוד בעבודות מזדמנות וכעשר שנים לאחר מכן, כשהגיע לגיל 23 הוא עבר תהליך גיור שנמשך מספר שנים ומאז הוא נחשב ליהודי ואף התחתן עם אישה יהודייה.

בריאיון לרשת 12, שאל אותו אברהם: "אתה אומר ששום דבר לא הפתיע אותך, נכון?". שחר השיב: "כואב לי כבר שנים. שנים אני מדבר עליהם. על מה שהם מסוגלים לעשות. אף אחד לא הקשיב לי. כולם אמרו ש-95% מהם בסדר, רוצים לחיות ורוצים שלום, ורק 1% מהם עושים בעיות. אנחנו, אזרחי מדינת ישראל שכנענו את עצמנו שהם בסדר".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הריאיון עם דור שחר לרשת 12 (צילום :חדשות 12)

המגיש שאל: "אתה מדבר על אחוזים. כמה מהאוכלוסייה בעזה הם בסדר?", ושחר ענה: "אף אחד לא יכול להגיד לי אישית, שנולדתי וגדלתי שם ולמדי בבתי הספר שם, אף אחד לא יגיד לי שרוב האזרחים שם הם בסדר. 99% מהם אנשי טרור. אני אתן לך דוגמה, באינתיפאדה הראשונה והשנייה היו מפוצצים אוטובוסים, בליל הסדר פיצצו את חדר האוכל במלון בנתניה והרגו משפחות, מי אלה היו? פת"ח ואש"ף. אל תשכחו שהילדים של החמאס, של פת"ח והג'יהאד האסלאמי לומדים באותו בית הספר".

הוא המשיך: "אני למדי בבית הספר וחינכו אותנו להרוג יהודים כי 'היהודים לקחו את האדמות של הסבא שלכם. מי שהורג יהודי נכנס ישר לגן עדן, הוא שהיד'. אתה קולט שרוצחים אותנו בשם 'אללה וואכבר'? כולם שם רוצחים. בשומר החומות כבר אמרתי: בכל בית יש מחבל. אנשים של שב"כ אמרו שלפי הסקרים זה לא נכון, ש-95% מהם בסדר".

הריסות בעזה (צילום:  Abed Rahim Khatib/Flash90     )
הריסות בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90     )

אברהם פנה לשחר ושאל: "מההיכרות שלך עם חמאס ועם מה שקורה בעזה, איך אתה רואה את השחרור של החטופות, את הסיפור שסיפרה אותה חטופה ששוחררה, יוכבד ליפשיץ?". המרואיין ענה: "זה גם טרור. הם משחקים לנו בנשמה, כל אזרחי מדינת ישראל צריכים טיפול פסיכיאטרי ופסיכולוגי. הטעות שלנו היא שאנחנו עדיין לא עושים את העבודה כמו שצריך. הם מבינים רק שפה אחת: כוח! מה עשינו בזה שפתחנו את המעבר של מצרים ונתנו להם את מה שהם רוצים? כל מה שביקשו קיבלו. למה? חשמל, מים, מלט, כסף - הכל הם קיבלו מאתנו".

עוד הוא נשאל: "יש לך משפחה שם עדיין?", והשיב: "כן. אבל אנחנו לא בקשר. אני גדלתי במשפחה שתומכת ברצח של יהודים. אבא שלי עבד 27 שנה בארץ והיה אומר 'יופי ברוך השם, עכשיו כולם ימותו' ". אברהם שאל אותו אם הם ייפגעו עכשיו מהתקיפות של צה"ל?, שחר ענה: "לא מרגיש כלום. פשוט מה שכואב לי זה מה שקרה בעוטף עזה".