מחקר שנערך בקרב 2,000 אמריקאים, מצא כי 56% רואים את עצמם כ"אנשים בזבזנים" אשר קונים כמעט כל מה שהם רוצים, בעוד ש-34% הגדירו את עצמם כ"אנשים חסכנים" שלא יקנו עד שהדבר שהם רוצים יימכר בהנחה או הופך לנחוץ. 10% הנותרים לא הגדירו את עצמם כאף סוג של קונים.

כצפוי, נמצא כי "הבזבזנים" מוציאים יותר כסף על פריטים לא חיוניים במהלך שבוע נתון בכמעט פי שניים ממה ש"החסכנים" מוציאים (621 דולר לעומת 348 דולר). במקביל, נמצא כי אלה החוסכים שמים בצד פחות מההכנסה הכוללת שלהם עבור רכישות לא חיוניות מאשר בני זוגם ה"בזבזנים" (18% לעומת 22%).

מי מאושר יותר? בזבזנים או חסכנים? (צילום: אינג אימג')
מי מאושר יותר? בזבזנים או חסכנים? (צילום: אינג אימג')

בהשוואה ל"חסכנים", נמצא כי "הבזבזנים" מאושרים יותר בחיי הזוגיות שלהם (78% ו-63% בהתאמה), מחיי העבודה שלהם (78% ו-57% בהתאמה) ומהחיים האישיים שלהם (77% ו-71% בהתאמה). יש לציין כי "הבזבזנים" היו מאושרים יותר גם מחייהם הכלכליים מאשר ה"חסכנים" (73% לעומת 56% בהתאמה).

לעומת זאת, ל"חסכנים" עשויה להיות יד עליונה כשמדובר בניהול הכסף שלהם - רק 29% מההכנסה השנתית הכוללת שלהם משמשת לרכישות שונות, בעוד ש"הבזבזנים" משתמשים ב-38% מהכנסתם. המחקר, שנערך על ידי OnePoll ו- Citizens Pay, מצא גם כי 59% חושבים על ההשפעה הפיננסית של רכישות גדולות לפני שהם מחליטים אם הן שוות קנייה "לעתים קרובות" ו"תמיד". למרות נטייתם להוציא כסף, "הבזבזנים" נוטים יותר מהממוצע לשקול את ההשפעה הפיננסית של רכישה גדולה (61%).

קניות ברשת (צילום: אינג אימג')
קניות ברשת (צילום: אינג אימג')

הפריטים שאנשים שוקלים אם לקנות וחוקרים את המרב הם אלקטרוניקה אישית (59%), כלי רכב (50%) וחופשות (40%). עבור 32% מה"הבזבזנים", ציוד כושר או פנאי הם רכישה נחשבת מאוד, בעוד ש-34% מה"חסכנים" צפויים לעשות את שיעורי הבית שלהם לפני רכישת מכשירי חשמל ביתיים.

לסיכום, המחקר מצביע כי "אנשים שמבזבזים את כספם" מאושרים יותר, אך "אנשים שחוסכים את כספם" חכמים יותר. בכל אופן, אין תשובה חד-משמעית לשאלה האם בזבזנים או חסכנים חיים חיים מאושרים יותר. עם זאת, הוא מציע כי אלה משתמשים בכספם בצורה אחראית עשויים להיות מאושרים יותר מאשר אנשים שמפזרים את כספם בצורה קיצונית.