בבוקר חג שמחת תורה, ה-7 באוקטובר, חדרו 3,000 מחבלי חמאס לשטחה של מדינת ישראל וביצעו טבח אכזרי בתושבי העוטף ובמבלי פסטיבל נובה. כ-1,144 בני אדם נרצחו - ביניהם 301 חיילי צה"ל - וכ-243 נחטפו לשטחה של רצועת עזה. כשבוע וחצי לאחר תחילתה של מלחמת חרבות ברזל, נבנה אתר למיפוי מעשי הטבח: Oct7map - המציג "מפת תצוגה גאוגרפית מה-7 באוקטובר, השואפת לספק תיאור מקיף של הזוועות שביצע החמאס באותו היום. מפה אינטראקטיבית זו משמשת ככלי לקידום המודעות למעשי הזוועות", כך נכתב באתר.

מיד עם כניסתכם לעמוד, תבחינו במפה אפורה המציגה את רצועת עזה ואת היישובים סביבה, כשנקודות אדומות, אפורות ושחורות ממלאות את הקיבוצים. הנקודות האדומות מתייחסות לנרצחים, האפורות לנעדרים והשחורות לחטופים. בצד השמאלי ישנה שורת חיפוש, שם תוכלו להזין את שמו של יקירכם ולאתר את המיקום האחרון בו אותר. שימו לב כי החיפוש הוא בשפה האנגלית.

לינק לאתר Oct7map

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Oct7map‎‏ (@‏‎oct7map‎‏)‎‏

אחת היזמיות של הפרויקט, אמרה למעריב: "אנחנו קבוצה של אזרחים מתחומים שונים (פיתוח, עיצוב, דאטה) וחשופים ביום-יום שלנו לקולגות מכל העולם. התחברנו לצורך פרויקט זה לאחר שהגענו להבנה שקשה לגשת ולהבין פרטים על אירועים משמעותיים כמו ה-7 באוקטובר. בנוסף, קנה המידה והעוצמה של המתקפה הם בלתי ניתנים לדמיון, והיה צורך להמחיש את מה שקרה בצורה שתאפשר לאנשים להבין יחסית בקלות. מפה, היא דפוס מוכר ועוזרת בהבנה של קנה מידה, מגשרת על הפער הגיאוגרפי שמתקיים בדרך להבנת האירועים ולכן בחרנו בכיוון הזה".

עוד היא הוסיפה: "אנחנו משתמשים במידע שהוא זמין לכלל הציבור באינטרנט, ומשייכים שמות למיקומים. אנחנו מסתמכים על מקורות פתוחים בלבד כמו אתרי חדשות, עמודי זיכרון ורשתות חברתיות, ומבצעים מספר פעולות על מנת שנוכל להבטיח את הדיוק והאמינות של המידע שאנחנו מספקים. אנחנו מצליבים מספר מקורות, מצרפים לינק מקור לכל פיסת מידע באתר, ומאפשרים לשלוח אלינו מידע נוסף דרך כל עמוד באתר".

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Oct7map‎‏ (@‏‎oct7map‎‏)‎‏

באתר, צוין כי "הנתונים עשויים להכיל אי דיוקים, במיוחד לגבי פרטי מיקום, שעשויים להשתכלל ככל שיהיו יותר נתונים קונקרטיים זמינים. אנו מברכים ומעריכים כל פיסת מידע שיכולה לעזור לשפר את הדיוק של פרויקט זה. היוזמה שלנו היא מסע מתמשך לקראת שיתוף הסיפור והזכרת הכאב הלאומי שלנו. אם יש לכם מידע נוסף או תיקונים, אנו מזמינים אתכם בחום לחלוק אותו איתנו כאן".

לפניות במייל: [email protected]
 
oct7map אינסטגרם
 
oct7map X (טוויטר)