אלפי אנשים נמצאים בסיכון להידבק בזיהום בגלל הדרך שבה הם משתמשים בנייר טואלט, כך לפי מומחים יפנים. הם הסבירו שניגוב לא נכון עלול לגרום לפציעה שעלולה להוביל לזיהומים, וחלק מהמדענים אמרו שעדיף בכלל לוותר על נייר טואלט.

נייר טואלט חד-שכבתי יכול לגרום לפצעים פתוחים, מה שמגדיל סיכון לזיהומים. המומחים ממליצים על שימוש בנייר טואלט עבה, סופג ורך. גם אופן הניגוב חשוב - ניגוב חזק מדי יכול לגרום לבעיות כמו טחורים ודימומים, והומלץ לנגב בעדינות ולא לשפשף. הכיוון חשוב לא פחות: לנגב מלפנים לאחור - במיוחד נשים - כדי להרחיק חיידקים ממערכת השתן.

כך נייר הטואלט מזיק לכם (צילום: אינג'אימג')
כך נייר הטואלט מזיק לכם (צילום: אינג'אימג')

על פי המדענים היפנים, החלפת נייר טואלט בבידה (רחצה במים) מפחיתה ב-90% את כמות החיידקים המזיקים על הידיים לעומת משתמשי נייר. הדבר מפחית את אחוזי הסיכון להידבק בזיהומים קטלניים כמו קלוסטרידיום דיפיצילה. לפי ד"ר אוון גולדשטיין, כירורג רקטלי, "כרמין ושאר המותגים גרמו לנו לחשוב שנייר טואלט הוא מוצר היגייני. אז תנו לי לספר לכם משהו: זה לא".

אך מומחים אחרים אומרים שהבעיה היא לא בנייר עצמו אלא באופן השימוש. בנוסף, אל תשכחו לסגור את מכסה האסלה לפני שאתם מורידים את המים - מחקר מצא שזה מפחית פי 12 את התפשטות החיידקים.