מחקר חדש חושף כי 40% עד 60% מהגברים סובלים בשלב כלשהו בחייהם מ"גינקומסטיה" - התעבות שדיים זכריים. עלייה זו בשכיחות התופעה מובילה לביקוש גובר לניתוחים קוסמטיים להסרת "שדיים גבריים" אצל מנתחים פלסטיים.

ניתוח להסרת רקמת שומן מהחזה הוא הניתוח הקוסמטי הנפוץ ביותר בשנה האחרונה בקרב גברים במדינות מסוימות. זאת לעומת ניתוחים אחרים כמו הרמת עפעפיים או ניתוח להסרת שומן. מה גורם להיווצרות גינקומסטיה אצל גברים? חלק זה קשור להתפתחות יתר של רקמת בלוטות החלב באזור החזה.

צמיחת שדיים אצל גברים - למה זה קורה? (צילום: אינג'אימג')
צמיחת שדיים אצל גברים - למה זה קורה? (צילום: אינג'אימג')

גברים צעירים ומבוגרים עם ירידה בייצור הורון הטסטוסטרון עלולים לחוות גדילת יתר של רקמת שד. גם צריכת אלכוהול יכולה לתרום להיווצרות התופעה, בין היתר בגלל השפעתה על ייצור ההורמונים ודיכוי ייצור הטסטוסטרון.

האם ניתן לפתור זאת ללא ניתוח? ישנם צעדים הכוללים שינוי אורח חיים שיכולים לעזור:

1. ירידה במשקל
2. פעילות גופנית, בדגש על אימוני כוח ממוקדים
3. הפחתה בצריכת אלכוהול
4. הימנעות מתרופות מסוימות
5. הימנעות משימוש בסטרואידים
6. טיפול הורמונלי

עם זאת, עבור רבים מהגברים תזונה נכונה ופעילות גופנית אינן מסייעות מספיק והפתרון היחידי הנו ניתוח להסרת עודף הרקמה באזור החזה. ההליך כולל הסרה של רקמת שומן ובלוטות עודפות מאזור החזה, דרך חתכים קטנים מתחת לבית השחי ובבסיס הפטמה. החתכים נותרים פתוחים כדי לאפשר ניקוז. ניתן לחזור לשגרה תוך 5-7 ימים, ולפעילות גופנית קלה לאחר שבועיים. התוצאה הסופית נראית כשישה עד תשעה חודשים לאחר הפרוצדורה.