אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, הזהיר כי הידלדלות האוכלוסייה באיטליה מהווה איום גדול על הכלכלה והתרבויות במדינה האירופית. מאסק דיבר בכנס ציבורי שיזמה ראשת ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, ברומא, ביום שבת.

הוא אמר כי שיעור הילודה הנמוך באיטליה מהווה איום על כוח העבודה והכלכלה, וכי לא ניתן לטפל בו רק באמצעות הגירה. מאסק הוסיף כי שמירה על הזהות התרבותית האיטלקית חשובה גם היא. הוא אמר כי "הגירה אינה מספיקה כדי להתמודד עם הידלדלות האוכלוסייה וכי יש ערך בתרבויות. איננו רוצים שהתרבות של איטליה תיעלם".

אילון מאסק (צילום: REUTERS/Noah Berger/File Photo)
אילון מאסק (צילום: REUTERS/Noah Berger/File Photo)

שיעור הילודה באיטליה הוא 1.27 ילדים לאישה - הנמוך ביותר בהיסטוריה. כתוצאה מכך, מספר התושבים במדינה ירד מ-60 מיליון נפש בשנת 1950 ל-59 מיליון נפש כיום. רבים מהמומחים מסכימים עם מאסק כי הידלדלות האוכלוסייה מהווה איום חמור על הכלכלות והתרבויות ברחבי העולם.

מארק בורג, פרופסור מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי, אמר כי "הידלדלות האוכלוסייה מהווה איום על הכלכלה מכיוון שהיא מגבילה את גודל כוח העבודה ומובילה לעליית עלויות השירותים החברתיים". הוא הוסיף כי "הדבר מהווה גם איום על התרבויות מכיוון שהוא מוביל לאובדן המגוון ושינויים בערכים".

רומא (צילום: אינג אימג')
רומא (צילום: אינג אימג')

קמילריה ריברה, פרופסור מאוניברסיטת סטנפורד, אמרה כי "יש צורך במשינויים במדיניות כדי להתמודד עם הידלדלות האוכלוסייה. מדיניות זו צריכה להתמקד בהפיכת האפשרות להבאת ילדים לעולם ליותר אטרקטיבית מבחינה כלכלית וחברתית".