בשעות המוקדמות של יום שני (אתמול), התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 7.6 בסולם ריכטר במרכז יפן. הרעש לווה בלמעלה מ-155 רעידות אדמה נוספות ביממה שלאחר מכן, על פי סוכנות המטאורולוגיה היפנית JMA. רוב הרעידות המשניות היו בעוצמה של מעל 3 בסולם ריכטר. תושבי האזור דיווחו על 6 רעידות חזקות נוספות בבוקר יום שלישי.

תיעוד מבהיל שצולם ככל הנראה על ידי תושבת האזור, הועלה לרשתות החברתיות מוקדם יותר היום והציג חלקת מדרכה שנראית "פועמת", כשאבני הדרך יוצאות ממקומן כלפי מעלה ולאחר מכן נשאבות פנימה. הצילומים צברו עד כה מיליוני צפיות ועוררו בהלה רבה בקרב תושבי המדינה. צפו:

תיעוד מבהיל מרחובות יפן לאחר רעידת האדמה ההרסנית שהכתה במרכז המדינה (צילום :מתוך טיקטוק)

הרעידות גרמו לגלי צונאמי שהגיעו לגובה של מטר בכמה מקומות, והרשויות ביקשו מהתושבים לעזוב את האזורים המועדים ולעלות לגבהים. עד כה דווח על לפחות שישה הרוגים ונזק רב לרכוש. ראש ממשלת יפן פומיו קישידה, אמר כי רעידות האדמה גבו קורבנות בנפש וגרמו לנזק רב. שר ההגנה מינורו קיהארה, הודיע כי אלף חיילים נערכים להגיע לאזור, ו-8500 נוספים בכוננות. כ-20 מטוסים צבאיים נשלחו להעריך את הנזקים.

יפן ממוקמת על "טבעת האש" באוקיינוס השקט, אזור עם פעילות סייסמית גבוהה מאוד. האזור משתרע על דרום מזרח אסיה ואגן האוקיינוס השקט. לכן, הרשויות ביפן מחייבות תקני בנייה מחמירים שיאפשרו למבנים לעמוד ברעידות אדמה חזקות. האוכלוסייה מורגלת במצבים אלה ונערכת אליהם באופן שוטף.