בתגובה ראשונה שמסר למעריב לתגובות ברשת בנוגע לריאיון בערוץ 14, הסביר קיריל קארטניק: "מדי שנה עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים גם ככה הורגות במו ידיהן מאות חזירי בר". חבר המועצה של העיר חזר על דבריו גם בשיחה עם מעריב, והדגיש כי "אני מעדיף שאלף חזירות בר יבכו על הגורים שלהם מאשר אמא יהודייה אחת תקבור את בנה הלוחם בהר הרצל".

הוא ציין בנוסף כי ״העלנו מודעות לבעיה שקורית. במשך 20 השנים האחרונות כל הנהלת העיר חיפה לא פתרה את עניין חזירי הבר. יהיו בחירות בעוד חודש וחצי - ואם אני אבחר לראשות העיר, זה יהיה הדבר הראשון שאטפל בו. ההצעה כבר הונחה על שולחן הרמטכ״ל, ניצור קשר עם הצבא ונדחוף את זה משם בכל הכוח״.

חבר מועצת עיריית חיפה, קיריל קארטניק (צילום: ערוץ 14,מתוך טוויטר)
חבר מועצת עיריית חיפה, קיריל קארטניק (צילום: ערוץ 14,מתוך טוויטר)

כזכור, בפרסום במעריב חשפנו את הצעתו, אותה שלח לראש העיר עינת קליש, ובה נכתב: "כידוע לכולם, בחיפה יש שפע של חזירי בר, הגורמים נזק עצום לתושבי העיר - מקלקלים שטחים ירוקים, תוקפים עוברי אורח וכלבים וגורמים לתאונות דרכים. ראש עיריית חיפה נלחמת בחזירים כבר כמה שנים, אך ללא הצלחה, ורק השנה הומתו מאות חזירי בר סוררים".

חזירי בר בחיפה (צילום: רויטרס / רונן זבולון)
חזירי בר בחיפה (צילום: רויטרס / רונן זבולון)

"דווקא עכשיו, בזמן המלחמה עם אויבינו בעזה, יש הזדמנות להפוך את הרע לטוב ולהשתמש בחזירי בר כדי להציל חיי אדם. למעשה, עם השלמת כיתור צפון עזה, ועל מנת להשלים את כיבוש מעוזי החמאס בחאן יונס ובמקומות נוספים, במקום לסכן את חיילינו ברדיפה אחרי כל מחבל בתוך המבנים ובמנהרות, אני מציע להעביר אלפי חזירי בר במשאיות מחיפה לרצועת עזה", הוסיף.

"אלפי החזירים, יטרידו את המחבלים ואף יסכנו אותם. במקום שהמחבלים יילחמו בחיילים הם יילחמו בחזירים, שהם 'טמאים' על פי האסלאם. כך, נוכל גם לחשוף את מיקומם של אותם מחבלים. בנוסף לאמור, החזירים הם אלה שיעלו על מוקשים במקום חיילינו".