דוגמנית הודית בשם בונם פנדיי, בת 32, עוררה גל של ביקורת ברשתות החברתיות לאחר שהודתה כי ביימה ידיעת מוות על עצמה באינסטגרם, וזאת כחלק מקמפיין להעלאת המודעות לסרטן צוואר הרחם.

ביום שישי האחרון, פורסמה בחשבונה ברשת החברתית ידיעה לפיה היא נפטרה לאחר ש"נאבקה במחלה באומץ". גם כלי התקשורת המקומיים דיווחו על מותה ועמוד הוויקיפדיה שלה עודכן בהתאם. אך היו כמה עוקבים שהטילו ספק באמיתות הידיעה, במיוחד לאור תמונות שפורסמו ארבעה ימים קודם לכן, בהן פנדיי נראיתה בריאה לחלוטין כשהיא על סירה בגואה. לאחר מכן הודתה פנדיי בסרטון באינסטגרם בפני 1.3 מיליון העוקבים שלה כי מותה היה תרמית.

היא אמרה: "כן, בדיתי את ידיעת המוות שלי, אני יודעת שהלכתי רחוק מדי. אבל כולנו דיברנו על סרטן צוואר הרחם, נכון?". רבים ברשת החברתית מתחו ביקורת על הדוגמנית הצעירה, והאשימו אותה בניסיון למשוך תשומת לב בכל מחיר. אחד המשתמשים כתב: "להתדרדר לתהליך הונאה, כמו ביום מוות, תחת מעטה של העלאת מודעות, הוא לא רק בלתי אתי אלא גם במסגרת של מניפולציה". עוד דווח כי בהודו אובחנו קרוב לרבע ממקרי סרטן צוואר הרחם בעולם, על פי ארגון הבריאות העולמי.

פנדיי החלה את הקריירה שלה כדוגמנית מסלול ב-2010, וזכתה לפרסום מהיר הודות לסגנונה הנועז. היא הבטיחה להתערטל בפומבי עבור נבחרת הקריקט ההודית אם תזכה בגביע העולם ב-2011, ואכן פרסמה וידאו של עצמה מורידה בגדים באצטדיון ואנקהד שבו נערך משחק הגמר.