"פרשת 'התכתבות האימהות' שהסעירה את המדינה הייתה מפוברקת מתחילתה ועד סופה", כך כתב גיא לרר, מגיש תוכנית הטלוויזיה "הצינור" בעמוד ה-X (טוויטר לשעבר) שלו.

כזכור, לפני כשבוע, צילומי מסך של התכתבויות באפליקציית המסרים ווצאפ החלו להציף את הרשת, מה שנראה כשיחה בין שתי אימהות - האחת שבתה חוגגת יום הולדת, והשנייה שבתה לא מוזמנת לחגיגות. לפי ההתכתבות, אימה של ילדת יום ההולדת, לכאורה, הסבירה לאם השנייה כי היא עורכת לילדה "יום הולדת לפי מה שהיא רוצה" וכי היא "סופגת עלויות מאוד גבוהות". עוד נכתב כי "זה אמור להיות ההיגיון שלך לא לשלוח את הילדה כי היא לא מביאה מתנות. החברות תמיד מדברות עליה שהיא לא מביאה מתנות באף יום הולדת ואוכלת כמו חזירה".

השיחה הייתה מפוברקת לחלוטין (צילום: רשתות חברתיות)
השיחה הייתה מפוברקת לחלוטין (צילום: רשתות חברתיות)

ההודעות שהוצגו היו קשות להכלה וכבר באותו הבוקר, ההתכתבות הפכה לשיחת היום והוצגה בכל ערוצי החדשות ובכל האתרים, כשבמקביל, עשרות כוכבי רשת וידוענים התגייסו לסייע לאם ובתה ואספו עבורן תרומות בסך עשרות אלפי שקלים. אותה האימא אף התראיינה במספר תוכניות וטענה שהמקרה אמיתי וכי היא מבקשת שלא לחשוף פרטים על אימה של ילדת יום ההולדת.

תחקירני "הצינור" החליטו לבדוק את הנושא לעומק וניסו להגיע לאם של ילדת יום ההולדת אך ללא הועיל. כשבוע מאוחר יותר, אותם תחקירנים חשפו כי הפרשה כולה הייתה "מפוברקת לחלוטין". עוד נכתב בעמוד הטוויטר של גיא לרר: "ההתכתבות הייתה בדויה ונועדה למטרת גיוס כספים שיצאה ככל הנראה משליטתה והפכה לגיוס כספים המוני. לפני דקות אחדות האימא התוודתה בפנינו באמצעות עורכת דינה, אחרי שהוצגו בפניה הראיות שנחשפו".