כל האמת בפרצוף: בנימין נתניהו הוא האדם שכיהן כראש ממשלת ישראל במשך התקופה הארוכה ביותר - 16 שנים. בנוסף כיהן כשר האוצר, שר הביטחון, שר החוץ, שר התקשורת ובתפקידים נוספים, חלקם במקביל לכהונותיו כראש ממשלה. 

נרצח ופצועים קשה בפיגוע ירי בכביש 1 למעלה אדומים, המחבלים חוסלו
גלולת הרעל נכנסה לעזה: סינוואר רועד מפחד מהתסריט הזה

ב-24 במאי 2020 החל להתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים משפט נתניהו לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום בעבירות שוחד (בתיק 4000), מרמה והפרת אמונים בשלושה תיקי חקירה (תיק 1000, 2000 ו-4000). בכך, נתניהו היה לראש ממשלת ישראל היחיד, עד היום, שהואשם וניהל משפט פלילי בזמן כהונתו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אירועים בולטים נוספים במהלך כהונתו של נתניהו כללו את אסון הכרמל ב-2010, המחאה החברתית ועסקת שליט בשנת 2011, מגפת הקורונה ב-2020 עד 2021, אסון מירון ב-2021 וקידום הרפורמה המשפטית בשנת 2023 ומחאת הענק נגדה.

בבוקר ה"שבת שחורה" ב-7 באוקטובר התעורר נתניהו והבין כי ארגון הטרור חמאס פתח במלחמת פתע שהותירה את מדינת ישראל, אותו ואת שאר ראשי המודיעין והביטחון מופתעים וכואבים. הוא ספג ביקורת על כך שאיפשר את התעצמותו של חמאס, ועל כך שסירב לקחת על עצמו אחריות למחדל הנורא. בראשית המלחמה חל דיון ציבורי ב"שאלת האחריות" לפריצתה, אך ראש הממשלה סירב להשיב בהודאה ולקיחת אחריות. במספר הזדמנויות אמר שהכל ייחקר עם סיום המלחמה. עם זאת לאחר כחודש, ב-6 בנובמבר, אמר נתניהו בראיון לרשת NBC: "כמובן שיש לי אחריות. האחריות שלי היא להגן על אזרחי ישראל וזה לא קרה".

הצגנו לתמי אלשוילי, מייסדת השיטה "כל האמת בפרצוף" לזיהוי אנשים דרך תווי הפנים, שתי תמונות של ראש הממשלה. הראשונה צולמה ב- 28 בספטמבר 2023, תשעה ימים לפני פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ב-7 באוקטובר, והשניה צולמה כמעט ארבעה חודשים מתחילת המלחמה, ב-31 בינואר 2024. ביקשנו שתנתח את תווי פניו של נתניהו בשתי התמונות, והממצאים היו מעניינים מאוד.

לפי אלשוילי, בתמונה שצולמה לפני פרוץ המלחמה ראש הממשלה נראה "פחות פסימי, גבות עבות שמצביעות על ביטחון עצמי, כריזמה, יכולת ביקורתית יותר גבוהה".

בתמונה שצולמה אחרי המלחמה: "אין כמעט גבות, הן מאוד דלילות. זה מעיד על כל שהוא אחרי טראומה קשה. העיניים עלו למעלה, כל החלק התחתון לבן, זה מעיד על הלחץ האטומי בו הוא נמצא כרגע. הצדדים של השפתיים מצביעים על פסימיות יותר מסיבית מאשר לפני המלחמה. העיניים נפולות והצטמצמו. הצד הרגשי שלו מרוסק. הסנטר שהיה רחב ומרובע לפני המלחמה ומאפיין אנשים עם תפקידי מפתח ניהוליים - הצטמצם".

עוד הסבירה אלשוילי, כי "השיער לפני המלחמה מסתיר את המצח ואחרי המלחמה הוא יותר גלוי". הדבר מעיד על "פחות הסתרות" לאחר 7 באוקטובר. לדבריה, "אחרי המלחמה האומץ שלו גבר יותר, הוא רזה נורא ולכן הפנים שלו יותר מצומקות".

עוד ציינה, כי "גבות לא מסודרות מצביעות על פיזור מחשבתי ורגשי. לפני המלחמה הן היו מסודרות ועכשיו לא. זה מעיד על כך שלפני המלחמה נתניהו היה מאוד ממוקד, ידע מה הוא רוצה ומתכוון לעשות. כולם יודעים מי זה ביבי ואיך הוא יודע להתבטא, אבל המציאות כרגע היא שונה. עכשיו ניכר כי הוא נורא מפוזר ולא יודע איך לעשות את הדברים, נמצא במערבולת עם עצמו. הוא מפוזר ולחוץ ונמצא במקום לא טוב מבחינה רגשית, טכנית ומחשבתית".

צפו:

ניתוח תווי פניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום ועריכה: שיר חדד)