החשוד העיקרי בפרשת היעלמותה של מדלן מקאן בשנת 2007, כריסטיאן ברוקנר בן ה-47, הואשם על ידי חברו לשעבר, מנפרד סייפרט, כי תחזק "תא אונס" שבו קשר קורבנות ותיעד את התקיפות.

סייפרט, שהעיד במשפט האונס האחרון של ברוקנר, סיפר כי ראה סרטון שבו החשוד אנס נערה צעירה כשהיא קשורה לעמוד בחדר הקטן שהכיל פריטי ריהוט בסיסיים כמו ספה, שולחן קפה וריהוט נוסף. החבר מאמין כי ברוקנר, שהיה כפייתי ו"פסיכופת מרושע", חטף את מקאן מחדרה בדירת הנופש בפורטוגל. הוא ראה ילדה קטנה באחד הסרטונים וחשב שברוקנר מסוגל לחטוף פעוטות בגלל האובססיה שלו לנערות צעירות.

חברה אחרת בשם הלגה בושינג, פרצה לדירתו של בן ה-47 בפראיה דה לוז - ליד אתר הנופש בו נראתה מקאן לאחרונה - וגנבה את המצלמה בה תיעד את התקיפות. בושינג הראתה לסייפרט סרטון מ-2006 בו נראה החשוד תוקף אישה צעירה, והשניים המזועזעים שזיהו אותו ואת קולו בבירור, העבירו את התיעוד למשטרה המקומית.

כרטיס הזיכרון של המצלמה נמסר לצוות המשפטי של ברוקנר, שמנסה למנוע מהתמונות שבו להגיע לבית המשפט. סייפרט גם סיפר שהחשוד נעלם לחודשים ארוכים לאחר היעלמותה של הילדה מדירת הנופש בה נפשה עם הוריה. כמו כן, הוא ציין שברוקנר נודע בכינוי "המטפס" בזכות יכולתו לטפס לדירות וחדרי נופש בקלות ולפרוץ אליהם.

להיכן נעלמה מדלן מקאן? (צילום: רויטרס)
להיכן נעלמה מדלן מקאן? (צילום: רויטרס)

החשוד עומד בפני עונש מאסר של עד 15 שנים במשפטו הנוכחי באשמת אונס לאחר שתקף את הייזל בהאן באיומי סכין תוך כדי קשירתה לשולחן ושימוש באלימות פיזית. הוא הואשם גם בכך שקשר נערה למוט באותו אתר נופש שבו שהו בני הזוג מקאן, והכריח אותה לבצע מעשה מיני, כך דיווח ה"דה סאן". ברוקנר ממשיך להכחיש את המיוחס לו.