לפני חמש שנים נשלח הבעל - הנשוי לאשתו 13 שנים - לשליחות מטעם מקום עבודתו בברלין שבגרמניה, בין היתר בגלל היותו רואה חשבון בסחר בין לאומי. האישה לעומת זאת, הצטרפה אליו רק אחרי שנה. "כשהיה ברור שהוא מוצא את עצמו שם והשליחות תימשך לכל אורך הקדנציה, שנקבעה מראש, הצטרפתי אליו", סיפרה.

כל השנים התנהלו החיים של הזוג על מי מנוחות והם הביאו לעולם שני ילדים, אחד מהם בן חמש והשני בן תשע. האישה עבדה כמזכירה במפעל גדול ולעורכת הדין שלה, שרין סולן, היא סיפרה מה שהתחולל לפני חודשים אחדים. שלושה חודשים לפני החזרה המתכוננת, הודיע לה הבעל כי הוא לא חוזר והוא נשאר בברלין. "לשאלתי מה כוונתו לעשות בברלין, הוא ענה לי 'אני מתפטר מהעבודה ונשאר כאן. אני רוצה לפתוח עסק משלי ויש כאן הזדמנויות'".

שכונת דירות בברלין (צילום: אינגאימג')
שכונת דירות בברלין (צילום: אינגאימג')

האישה, שמטפלת גם בזוג הוריה המבוגרים, הבהירה לו כי היא חייבת לארוז ולחזור לישראל. לדבריה הוריה נותרו לבד וכל העומס בטיפול בהם נפל על אחיה ולכן היא חייבת לחזור. הבעל לא השתכנע ונותר בברלין. האישה הבהירה לו כי היא תמתין בסבלנות עד שיחזור וכך נפרדו דרכיהם.

אבל מסתבר שהשמועות על מה שקורה עם בעלה בברלין הגיעו גם אליה. "בשנתיים האחרונות הרגשתי שבעלי לא איתי, אבל הילד הקטן והעיסוקים הרבים בבית ובמדינה זרה, לא אפשרו לי לפתוח את העיניים". היא שכרה בלש והסתבר מהר מאד כי הוא חי עם מישהי הצעירה ממנו ב-15 שנים, אותה הכיר במועדון חשפניות.

שרין סולן (צילום: יח''צ)
שרין סולן (צילום: יח''צ)

האישה, באמצעות עורכת הדין שרין סולן, ביקשה עם התיעוד שבידה גט, כתובה ומשמורת מלאה על שני הילדים. בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך בטרם יפתח תיק גירושין. "במקרים כאלה הפגיעה באישה היא מובנת. היא לעיתים קשה ובלתי ניתנת לתיקון", הבהירה עוה"ד סולן.