טרגדיה פקדה את בריטניה לאחר שילד בן 11, טומי-לי גרייסי בילינגטון, מת לאחר ששאף חומרים רעילים במסגרת אתגר מסוכן ברשתות החברתיות המכונה "כרומינג" (Chroming).

על פי הדיווחים, טומי-לי שהה במסיבת פיג'מות אצל חבר וניסה יחד אתו את אתגר הטיקטוק, שכרוך בשאיפת אדים מחומרים ביתיים נפוצים כמו תרסיסים, מסיר לק, מדללי צבע וחומרי ניקוי, במטרה להגיע לתחושה של "טשטוש".

טיקטוק (אילוסטרציה) (צילום: רויטרס)
טיקטוק (אילוסטרציה) (צילום: רויטרס)

לדברי סבתו של טומי-לי, טינה ברנס, "הוא מת באופן מידי לאחר מסיבת הפיג'מות. הבנים ניסו את הטרנד המסוכן מטיקטוק 'כרומינג', והנכד לקה בדום לב מיד ונפטר במקום. בית החולים עשה הכל כדי להחיות אותו אבל שום דבר לא עבד. הוא הלך".

"כרומינג" עלול לגרום לנזקי מוח חמורים כגון חנק, דום לב ועוד - אפילו משאיפה אחת בלבד. הטרנד הזה הוביל למקרי מוות רבים של בני נוער ברחבי העולם וצובר תאוצה בשל סרטוני "כרומינג" פופולאריים ברשתות החברתיות. משפחתו של טומי-לי מאשימה את פלטפורמת המדיה החברתית טיקטוק בכך שהיא "צריכה לעשות יותר" כדי לשמור על בטיחות המשתמשים, ואף קוראת לסגירתה כדי למנוע מילדים נוספים למות.

"שתי המשפחות שלנו הרוסות אבל לכולנו יש את אותה המטרה", אמרה ברנס. "אנחנו לא רוצים שילדים נוספים יגלשו בטיקטוק או יהיו בכלל ברשתות החברתיות. למעשה, אנחנו רוצים שיסגרו את טיקטוק ושאף ילד לא יוכל להיות ברשתות החברתיות מתחת לגיל 16. זה שובר אותנו אבל אנחנו רוצים לעזור להציל את חיי הילדים האחרים ולהעלות את המודעות בקרב ההורים כדי שישמרו על ילדיהם".

מקרה זה מצטרף לביקורת הגוברת על טיקטוק בנוגע לתפוצה של טרנדים מסוכנים בקרב בני נוער בפלטפורמה.