ג'ון ברנט שעבד בבואינג 32 שנה, נמצא מת בחניון מלון בדרום קרוליינה. ברנט בן ה-62, שהיה אמור להעיד כנגד ענקית התעופה, לא יופיע להמשך עדותו בתביעה משפטית, כך לפי הדיווחים ב-BBC.

ברנט חשף את חששותיו לגבי נוהלי הבטיחות במפעלי החברה וטען כי ההנהלה פוגעת בנהלים הללו כדי לזרז את ייצור מטוסי הדרימליינר 787. הוא העיד בבית המשפט מספר ימים לפני שנמצא ללא רוח חיים כשהוא ירוי בראשו, ככל הנראה כתוצאה מהתאבדות. עורך דינו של ברנט הטיל ספק בנסיבות המוות וכינה את ההתאבדות "טעונה".

ג'ון ברנט, העובד של ענקית המטוסים בואינג, שאותר ללא רוח חיים (צילום: יוטיוב)
ג'ון ברנט, העובד של ענקית המטוסים בואינג, שאותר ללא רוח חיים (צילום: יוטיוב)

עוד דיווח ה-BBC כי בן ה-62 התגורר במלון לצורך מתן עדות בתביעה. עורך דינו סיפר שניסה ליצור קשר עם ברנט אך ללא הצלחה וביקש מהמלון לבדוק היכן הוא. לאחר מכן, הם מצאו אותו ללא רוח חיים ברכבו.

בואינג פרסמה הודעה בה הביעה צער על מותו של ברנט ומסרה תנחומים למשפחתו. החברה נמצאת תחת ביקורת קשה בחודשים האחרונים בעקבות בעיות במטוסיה, כולל מקרה בו פאנל של פנים המטוס ניתק ממקומו ועף במהלך טיסה של חברת התעופה אלסקה איירליינס.

מטוס הבואינג 737 מקס 9 (צילום: רויטרס)
מטוס הבואינג 737 מקס 9 (צילום: רויטרס)

רשות התעופה הפדרלית (FAA) מצאה ליקויים חמורים בבדיקות איכות שערכה בבואינג ובחברת Spirit AeroSystems, ספקית שלה. עוד דווח כי נמצאו כשלים בתהליך הייצור, כולל שימוש לא תקני בחלק מהמקרים. המועצה לבטיחות תחבורה (NTSB) חוקרת את תקרית הפאנל וכן נפתחה חקירה פלילית נגד בואינג על ידי מחלקת המשפטים האמריקאית.