תקופות בהן תחושת הבטחון שלנו מתערערת, מחדדות הרבה פעמים את הרצון והצורך בזוגיות ובהקמת משפחה במקום בטוח, מתוך רצון להגביר את תחושת היציבות, הנחיצות והשייכות.

ממצאים משאלות ההתאמה של פלטפורמת ההיכרויות OkCupid, מעלים תובנות מעניינות לגבי השקפות החיים של הרווקים והרווקות בישראל מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. הנתונים מבוססים על למעלה מ-500 משתמשים שענו על כל אחת מהשאלות הללו.

אפליקציית okcupid (צילום: צילום מסך מהאתר הרשמי)
אפליקציית okcupid (צילום: צילום מסך מהאתר הרשמי)

לא נשארים אדישים

התקופה האחרונה חשפה את פניהן היפות של הצעירים והרווקים בישראל שלא נשארו אדישים ועמדו לצד מי שזקוק לסיוע. "לאילו יוזמות חברתיות אתה נרתם בעת הזו"? 35% מהרווקים והרווקות בישראל השיבו כי הם תורמים כסף ליוזמות שונות בעקבות המלחמה, בעוד ש-27% הצהירו כי הם מתנדבים בחלוקת ציוד או מזון, ו-20% העידו על כך שהם עוזרים בדרכים מגוונות למשפחות המפונים ולמילואימניקים. 18% סייעו בהתנדבות בחקלאות ברחבי הארץ.

שעות הפנאי בצל המלחמה

חלק גדול מאיתנו חזר לשגרה של עבודה לצד פעילות בשעות הפנאי. 42% מהרווקות והרווקים בישראל נפגשים בשעות הפנאי עם חברים או משפחה, 26% מתנתקים מהחדשות ועושים פעילויות ספורטיביות, 22% ענו שהם מעדיפים להירגע ולהזמין וולט ו-10% מתקשים להתנתק ובוחרים לשבת מול הטלוויזיה ולצפות בחדשות.

נעים למשק - התנדבות קהילתית למען החקלאות (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
נעים למשק - התנדבות קהילתית למען החקלאות (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

רוב הרווקים והרווקות מתכוונים להמשיך לחיות בישראל

נתון מעניין נוסף מתייחס להשפעות המלחמה על התוכניות העתידיות של הרווקים הישראלים. 81% הצהירו כי ימשיכו לגור בישראל, 10% ילכו אחרי הלב וישקלו מעבר למדינה אחרת במידה וימצאו בן זוג שמתגורר בחו"ל ו-9% שוקלים ברצינות לעבור לחיות מחוץ לישראל. 

לשאלה היכן הם מעדיפים להתגורר בארץ, 45% השיבו כי הם מעדיפים אורח חיים אורבני, אבל מוכנים לעזוב את העיר בעקבות האהבה. 28% מוכנים לגור רק בעיר הגדולה, 17% מעדיפים לגור בקיבוץ אבל יעברו לעיר לטובת זוגיות ו- 10% מעדיפים לגור בקיבוץ בכל מצב.

שאלון ההתאמה של OkCupid בוחן את העדפותיהם של הרווקים בתחומים שונים ומגוונים על מנת לייצר התאמה אופטימלית. לצד שאלות רציניות המעידות על השקפת עולם ודעות נחרצות, מופיעות בשאלון גם שאלות קלילות המעלות חיוך. כך לדוגמא, טעם הווניל ניצח עם 39% שמעדיפים אותו, 35% אוהבים קרמבו בכל טעם ו-10% אוהבים את הקרמבו בטעם מוקה. 17% מהרווקים והרווקות בישראל כלל לא אוהבים קרמבו.

היכרויות ברשת, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
היכרויות ברשת, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

לשאלה מה אתם נוהגים לאכול בשבת בבוקר, 38% השיבו כי הם אוכלים ביצים, לחם וסלט, 19% אוכלים ג'חנון או חמין ו-9% אוכלים בשבת בבוקר דגנים עם חלב. 33% ישנים עד מאוחר ומוותרים על ארוחת הבוקר.

מ- OkCupid נמסר: "למרות הזמנים המאתגרים, מאד מחמם את הלב לראות ישראלים מתאחדים וממשיכים לחפש אהבה. מנתוני OkCupid   עולה כי יותר מ 60% מהדייטרים הישראלים במהלך ששת החודשים האחרונים אמרו שהם שואפים שהזוגיות הבאה שלהם תימשך בטווח של כמה שנים ועד שארית חייהם.  אנחנו ממשיכים להיות פלטפורמה המטפחת חיבורים וקשר עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם".