כשזה נוגע לסקס אנשים נחלקים לשתי קבוצות - אלו שלא משתמשים בהומור במיטה מתוך חשש שיגידו משהו לא במקום ויפגעו בבני הזוג, ואלו שלא פוחדים להשתמש בהומור ולהצחיק את הפרטנר שלהם גם במצבים הכי אינטימיים. האם יש לכך השפעה כלשהי על חיי המין שלהם? ובכן, לפי מחקר חדש שנערך בגרמניה התשובה היא כן, כשאלו שלא פוחדים לצחוק על עצמם או שיצחקו עליהם נחשבים למאהבים טובים יותר.

אל המסקנות הללו הגיעו פסיכולוגים מאוניברסיטת האלי-ויטנברג, לאחר ששאלו 154 זוגות על חיי המין שלהם, ההעדפות ההומור שלהם, תדירות המריבות בקשר והסיפוק הכללי שלהם ממערכת היחסים. מניתוח תשובותיהם, נמצא קשר חזק בין היכולת של אנשים לצחוק על עצמם או ליהנות מכך שצוחקים עליהם, לבין חיי מין טובים ומהנים יותר. הקשר הזה נמצא אצל שני המינים, אבל היה חזק במיוחד אצל נשים.
יחד עם זאת, החוקרים ציינו שלא כל סוג של הומור היה אפקטיבי בזוגיות. לעומת הקבוצה הראשונה, זוגות שההומור שלהם הסתמך על לעג לאחרים היו בעלי חיי מין מהנים פחות סבלו יותר ממתחים במערכת היחסים שלהם. כמו כן, זוגות שהעידו שאינם משתמשים כלל בהומור במיטה וחששו שיצחקו עליהם, סבלו יותר משאר הקבוצות בחיי המין שלהם, ובאופן כללי העידו כי מערכת היחסים שלהם הייתה מאוד לא מספקת. גם כשרק  פרטנר אחד חשש מלעג והומור, זה גרם לסבל עבור שני בני הזוג ולירידה בהנאה מחיי המין.

via GIPHY