גם מי שמצבו הכלכלי אינו מזהיר, לא היה מעלה על דעתו לקבץ נדבות או או להתחנן לכסף בכל דרך אחרת. על אחת כמה וכמה אין סיכוי שאנשים היו עושים זאת סתם בשביל הכיף, אם היה להם די ויותר כסף. בדיוק בגלל זה, כלי התקשורת בסין סוערים בימים אלו סביב סיפורה של קשישה בת 79, שמקבצת נדבות למרות שהיא מגיעה ממשפחה עשירה.



מסיבה שידועה רק לה, האישה החלה להגיע לתחנת הרכבת בעיר האנגג'ואו כל יום בעשר בבוקר, ועוזבת רק בשמונה בערב. תחילה היא ניסתה למכור מפות, אך כשהתבקשה להפסיק בידי הנהלת התחנה, פנתה לקבצנות. כשבנה גילה על כך הוא ניסה לשכנע אותה בכל דרך אפשרית להפסיק זאת, אך כשזה לא הצליח פנה לכלי התקשורת ואפילו הצליח לגייס לעזרתו את הנהלת התחנה.



הסיפור הפך ויראלי בעקבות סרטון שהופץ ברשתות החברתיות, בו נראית הקשישה מקבצת נדבות כשברקע נשמעת במערכת הכריזה של תחנת הרכבת ההודעה הבאה: "הקשישה שמקבצת נדבות בתחנה מגיעה ממשפחה עשירה, היא משתמשת בגיל שלה כדי לזכות ברחמים. אל תאמינו לסיפור שלה".



הקבצנית העשירה ביותר בפעולה. צילום מסך: יוטיוב
הקבצנית העשירה ביותר בפעולה. צילום מסך: יוטיוב


 
בראיון לחדשות Qianjiang Evening News, סיפר בנה של הקשישה כי אימו מגיעה ממשפחה עם כסף רב, היא מתגוררת יחד איתו ובני משפחה נוספים בוילה יוקרתית בת חמש קומות ויש לה מספר חשבונות בבנקים שונים. כמו כן, בבעלות המשפחה נכסים רבים שאת חלקם הם משכירים, ביניהם חנויות ומפעלים ברחבי העיר.

הוא הסביר שאימו סיפרה לו שהיא מנסה להרוויח כסף עבור מטפל, לו תזדקק כשתזדקן, למרות שיש לה חסכונות רבים. לאחר שגילה על מעשיה, הוא שקל לשלוח אותה לגור בעיר אחרת, הרחק מהתחנה, אך חשש שלא יהיה מי שיטפל בה. "אמרתי לה שאולי לה לא אכפת מהמוניטין שלה, אבל לנו אכפת. היא מקבלת כל יום ארוחות טעימות, במונחים של כסף היא עשירה יותר מרוב האנשים כאן", הסביר.