בימינו אין מי שלא צורך מידי פעם תרופות ללא מרשם, בין אם זה אקמול, סטרפסילס ואפילו תוספי תזונה. יש הרבה יתרונות בכך שאנחנו לא צריכים ללכת לרופא עבורן, כשהבולטים ביותר הם חסכון בזמן וכסף. אבל כמו לכל דבר בחיים, יש לזה גם לא מעט חסרונות, כמו למשל לקיחת תרופה לא מתאימה, שימוש במינון גבוה מידי ואפילו התמכרות.



זה נשמע הזוי, אבל דווקא בגלל שהן כל כך נגישות, תרופות שלא דורשות מרשם עלולות לגרום ללא מעט נזקים. רק תשאלו את וואנג (שם בדוי), שבמקום להתייעץ עם איש מקצוע החליט לטפל בחולי שלו בעצמו, ולבסוף מצא את עצמו מכור לתרופות לטיפול בצינון. בסרטון שעלה בשבוע שעבר לאתר הסיני Pear Video, חשף הגבר בן ה-48 איך הוא הגיע למצב בו צרך יותר מ - 30,000 כדורים בעשר השנים האחרונות.



התרופה שצרך וואנג. צילוםמסך
התרופה שצרך וואנג. צילוםמסך



כשפניו מטושטשות והוא שוכב במיטה במרכז גמילה, הסביר וואנג שבפעם הראשונה לקח את התרופה (ששמה לא הוזכר) כדי לטפל בסימפטומים של צינון, ביניהם כאב ראש. מאחר שהיא מאוד עזרה לו, הוא השתמש בה מאז בכל פעם שחש ברע, ומצבו מיד השתפר פלאים. 



הבעיה הייתה, שבכל פעם שהשתמש בתרופה, הוא היה צריך להגדיל את המינון שלה כדי להשיג את אותה ההשפעה. משכך, הוא הגיע למצב שלקח בין 8 ל-12 כדורים ביום רק כדי שיצליח לתפקד. בשנים האחרונות, ההתמכרות שלו החמירה עד כדי כך, שאם לא לקח מהתרופה במשך מספר שעות, היה מתחיל לחוש תסמיני גמילה, כמו דכדוך, עצבנות, כאבי ראש ואי נוחות בגוף.

וואנג במכון הגמילה. צילום מסך
וואנג במכון הגמילה. צילום מסך



משפחתו דחקה בו כבר זמן רב שילך לטיפול, אבל הוא הסכים לעשות זאת רק לאחרונה. הוא התאשפז במכון גמילה במחוז חונאן, שם הוא קיבל אבחנה רשמית והחל בטיפול. במסגרת הגמילה, הרופאים מפחיתים לו בהדרגה את כמות התרופות הממכרות, ובמקביל הוא לוקח כדורים נגד דיכאון וחרדה כדי להפחית את תסמיני הגמילה.

ברוב המקרים, תרופות נגד צינון אינן ממכרות מבחינה פיזית, אבל הן כן עלולות לגרום לתלות רגשית. במקרה זה, לא פורט מה בדיוק גרם להתמכרות, אבל התרופה שצרך וואנג הכילה כמות גדולה של קפאין שאולי תרמה לכך.