לא לשווא אריה נחשב למלך החיות, שכן הוא מסוגל להביס את רוב אויביו, גם את אלו שגדולים ממנו פי כמה. אם יתקל בבעל חיים שקטן ממנו, למשל כמו צבוע, זו בכלל תהיה משימה קלה. למעשה, בגלל שאריות גדולים מצבועים פי שניים וכבדים מהם פי ארבעה, אריה מסוגל לחסל צבוע בודד במכה אחת של כף רגלו.

אבל זה לא המצב אם הוא יאלץ להלחם בלהקת צבועים, שכן הכוח שלהם הוא במספרים. את זה גילה לאחרונה בדרך הקשה האריה רד (Red), כשנכנס בטעות לטריטוריה של צבועים, צעד שכמעט עלה לו בחייו. בסרטון שפרסם ה-BBC, במסגרת התכנית Dynasties, רד נראה נאבק בכל כוחו בעשרים הצבועים שמקיפים אותו מכל עבר. הוא ננשך בידיהם ונושך אותם חזרה, ומשיב לצחקוקים שלהם בשאגות בקרב אמיץ שנמשך כמה דקות.
 
אך בשלב כלשהו הוא מתעייף, ומרגיש שלא יצליח להביס אותם לבד והמצב נראה אבוד. אם לא יקבל עזרה, היצורים הרעבים יהיו מסוגלים לחסל אותו ולהפוך אותו לארוחת הערב הבאה שלהם. למרבה המזל, חבר של רד, טאטו, מבחין בכך שהוא בצרה ונחלץ לעזרתו. יחד הם מצליחים להלחם בצבועים ויוצאים מהקרב עייפים אך מרוצים, ומעל לכל - בחיים.

אומנם מדובר בתיעוד ייחודי, אבל סכסוכים בין אריות לצבועים הם לא דבר חדש. מאחר שיש לשתי הקבוצות הללו תזונה דומה, הם לרוב חיים בטריטוריות מקבילות וצדים את אותו הטרף, מה שלא פעם עלול לגרום לחיכוכים.