לצד יתרונותיו הרבים, לאורח החיים המודרני יש גם חסרונות, כשהבולט שבהם הוא שאנחנו יושבים במשך רוב היום, לרוב במסגרת העבודה. זה כמובן לא אמור למנוע מאיתנו לשמור על כושר, אבל זה כן מותיר לפנו פחות זמן לעשות זאת. על מנת להילחם בתופעה הזו, חברת נדל"ן בסין החליטה לקנוס עובדים שלא יעסקו בפעילות גופנית.



ליתר דיוק, החברה, הממוקמת בעיר גואנגז'ו, קבעה חוק חדש לפיו עובדיה חייבים ללכת 180,000 צעדים בחודש. אלו שלא יגיעו אל היעד, יחטפו קנס בסכום של 0.01 יואן סיני (0.01 סנט, 0.0054 ש"ח) על כל צעד שיחסירו. זה כמובן לא שימח את העובדים, בלשון המעטה, שטענו שגם כך אין להם זמן לעשות דבר מלבד לעבוד.



אחד העובדים, שביקש להישאר אלמוני, סיפר לעיתון הסיני, Information Times, שבגלל שהם מתבקשים לעבוד שעות נוספות לעתים קרובות, אין להם זמן לבצע פעילות גופנית. "אני מבין שהחברה רוצה לעודד אותנו לעשות יותר ספורט", הסביר. "אבל אין לי אפילו מספיק זמן לישון בגלל שאני צריך לצאת להליכות כדי לעמוד ביעד". על מנת לעמוד ביעד שנקבע להם, העובדים יאלצו ללכת 6,000 צעדים ביום.

 
העובדים התבקשו ללכת 180,000 צעדים בחודש. אילוסטרציה: אינגאימג
העובדים התבקשו ללכת 180,000 צעדים בחודש. אילוסטרציה: אינגאימג
 
מעבר לכך שהמהלך הזה מכביד על העובדים, יש מי שטוענים שהוא גם לא ממש חוקי. עורך הדין ליו פנגמאו, סיפר לעיתון שאין לחברה עילה משפטית לנתר את הפעילות הגופנית של עובדיה, כמדד לביצועים שלהם בעבודה. מעבר לכך, החוק הזה גם עלול לסבך את המעסיק בדרכים רבות. לדבריו, העובדים יוכלו לטעון ששעות הפעילות הגופנית נחשבות לשעות עבודה נוספות, ולדרוש על כך שכר. כמו כן, פציעות במסגרת הפעילות הזו יוכלו להיחשב כתאונות עבודה.
 
החוק השנוי במחלוקת עורר זעם גם מחוץ לגבולות החברה, וגולשים רבים בסין טענו שהחברה היא תאבת בצע. "החברה מחפשת דרך להרוויח כסף", טען אחד מהם, והוסיף שההנהלה יודעת היטב שרוב העובדים לא יצליחו לעמוד ביעד. לעומתם, היו גולשים שטענו שדווקא מדובר ביוזמה מבורכת, שהעובדים יוכלו רק להפיק ממנה תועלת. "התגמול על כך הוא שתהיו בריאים", כתב אחד מהם.
 
המקרה הזה הוא אומנם הזוי, אך זו לא הפעם הראשונה שחברה סינית נוקטת באמצעים שנויים במחלוקת כדי לגרום לעובדיה לשמור על לכושר. ב-2017 למשל, חברת הייטק בעיר צ'ונגצ'ינג, חטפה ביקורת על כך שדחקה בעובדיה ללכת 10,000 צעדים ביום. גם במקרה זה, החברה השתמשה בנתונים הללו כדרך להעריך את הביצועים של העובדים.