בישראל, רובנו כבר למדנו שלא כדאי להתקשר למשטרה אלא אם כן מדובר בעניין של חיים ומוות, וגם אז לא בטוח שהיא תבוא. בנורבגיה לעומת זאת, המשטרה תגיע לחלץ אפילו פושעים, ותאמינו או לא, יש סיכוי גבוה שהיא אפילו לא תעניש אותם על מעשיהם. זה לפחות מה שגילה השבוע נער בן 17, כשנקלע למצוקה בזמן שביצע פשע.

העבריין הצעיר ניסה לגנוב מכונית מסוכנות וולוו, אך למרבה הפדיחה מצא עצמו במהרה תקוע בתוכה. "הוא התקשר אלינו קצת לפני שמונה בבוקר מתוך המכונית שהוא פרץ אליה", צייצה משטרת העיר טרונדהיים בחשבון הטוויטר שלה, "הוא לא הצליח לפתוח את הדלתות". תוך זמן קצר ניידת הגיעה למקום והשוטרים חילצו את הנער ללא קושי, ולקחו אותו לתחקור.

אבל זה לא החלק הכי מביך הסיפור, שכן התברר ששני הצדדים מכירים זה את זה מניסיונות פשיעה קודמים של הנער. "הוא מכיר אותנו היטב, ולכן חשב שזה יהיה בסדר להתקשר אלינו שנעזור לו. הוא התנהג כאילו הוא מתקשר לחבר", נכתב בציוץ. "גנב מכוניות מקצועי הוא בטח לא, אבל לפחות בניסיונות הקודמים שלו הוא הצליח לצאת מהרכב מעצמו". 
 
למרות שהוא לא מפסיק להסתבך איתם, השוטרים החליטו לשחרר את הנער בלי להעניש אותו על מעשיו. אולי בגלל זה הוא לא פוחד להיתפס על ידם פעם אחר פעם?

העיירה הקפואה לונגיירביין. צילום: רויטרס
העיירה הקפואה לונגיירביין. צילום: רויטרס

 
כזכור, השבוע התרחש גם ניסיון שוד הבנק הראשון בקוטב, בעיירה הנורבגית לונגיירביין. זה מיד גרם לרבים לשאול "רגע, יש בנקים בקוטב הצפוני"? אז התשובה לכך היא כן, ויש סיבה לכך שעד כה איש לא ניסה לשדוד אותם, אבל נגיע לכך בהמשך. תחילה, נדבר על מי שניסה לשדוד שם בנק, ובכך עשה היסטוריה כשהפך לשודד הבנקים הראשון בקוטב הצפוני.

אותו השודד ביצע שוד חמוש במקום בו יש כ-2,000 תושבים שרובם מכירים זה את זה. היא היא נמצאת בארכיפלג סְבָאלְבָּרְד (קבוצת איים שנמצאת באוקיינוס הארקטי, באמצע הדרך מנורבגיה לקוטב הצפוני). "השוד אירע בערך סביב עשר וחצי בבוקר", הסביר הדובר של המושל המקומי, טרייה קרלסן בהצהרה לכלי התקשורת, "השודד נכנס לבנק כשהוא חמוש באקדח, הוא לקח כמות גדולה של מזומנים". 

 
לצערו הרב של העבריין הנאלח, הוא נתפס זמן קצר לאחר מכן כשהוא עדיין בעיירה. במשטרה מסרו שלא מדובר בתושב המקום אלא בתייר, לכן הוא לא ידע פרט מאוד חשוב על המקום - הדרך היחידה לצאת ממנו ולהגיע אליו היא דרך שדה התעופה. כלומר, לא היה לו שום סיכוי מלכתחילה לעזוב לאחר השוד,  אלא אם כן היה מכין מראש תכנית מילוט.