מכירים את זה שאתם מפשלים אבל לא רוצים להודות בזה, אז אתם מאשימים מישהו אחר? ובכן, המשטרה באלבמה עשתה בדיוק את זה, כשטענה שהשטן אחראי לגל הפשיעה האחרון, במקום לתהות אם אולי מדובר בהתנהלות כושלת מצדה. את האישומים הללו העלתה לדף הפייסבוק שלה משטרת העיירה הקטנה אופ (OPP), בפוסט מביך במיוחד שנמחק מאז.

הפוסט התייחס בין היתר לכך שכבר התרחשו חמישה מקרי רצח השנה בעיירה הקטנה. מדובר בזינוק משמעותי עבורה, שכן בין בין 2007 ל-2017 תועדו בה רק שני מקרי רצח. "הרציחות הן מעשה ידיהם של הצעירים שלנו. זה קורה כי הפנינו עורף לאלוהים, ואימצנו לחיקנו את השטן", נכתב בפוסט בשבוע שעבר. "אולי לא התכוונו לעשות זאת, אך זה מה שקרה. הגיע הזמן לבקש עזרה מאלוהים כדי שיעצור את זה".

כצפוי, הטיעונים המשונים הללו זכו ללעג רב מצד הגולשים ואלו מיהרו להביע את דעתם. "להגיד ש'השטן גרם לי לעשות את זה' נחשב לטיעון חוקי באלבמה?", שאל גולש אחד, ואחר הוסיף: "לעזאזל, לוציפר! הבטחת שלא תיתפס על חם! שטן רע!".
 


הפוסט שעורר מהומה. צילום: פייסבוק
הפוסט שעורר מהומה. צילום: פייסבוק



אך מעבר ללעג, היו רבים שמחו על כך שמדובר באפליה מצד המשטרה, שהיא ארגון ציבורי שנועד להגן על כולם, ללא הבדל דת, גזע ומין. "שוטרים שנכנסים לתפקיד נוטלים שבועה, לפיה הם מחויבים להגן על כל האזרחים, כולל אלו שאינם מאמינים באלוהים", אמרה אנני לורי גיילור, מנהלת "העמותה לחופש מדת" בהצהרה רשמית. "הפוסט הבלתי הולם הזה מעביר מסר מצמרר למי שאינם נוצרים או לאלו שאינם מאמינים באלוהים, שהם בעצם בחזקת אשמים". הארגון דרש מהמשטרה לחזור בה ולמחוק את הפוסט. נכון לעכשיו, במשטרה עוד לא פרסמו התנצלות או משהו שיעיד על כך ששינו את עמדתם.
 
בינתיים יש שאלות רבות שנותרו ללא מענה, למשל האם השטן באמת עובד שעות נוספות בעיירה הקטנה. כלי תקשורת מקומיים ניסו לאתר אותו למתן תגובה, אך ללא הצלחה.
 

via GIPHY