פאבלו אסקובר ידוע אולי כאחד מברוני הסמים האכזריים ביותר בהיסטוריה, אבל זה לא מפריע לאנשים רבים להעריץ אותו ולרכוש לו כבוד. אחד מהם, תייר בריטי בן 35, הסתבך לאחרונה בצרות בגלל שהעז להראות את הערצתו לעבריין הנאלח, וכמעט נרצח בשל כך. הכל החל לפני חצי שנה, אז ישב סטיבן סמנס בבר במדיין, קולומביה, כשחבר שהיה איתו ביקש לצלם אותו עושה קוקאין על קברו של אסקובר.

הוא הסכים ללא חשש והעלה את התיעוד לפייסבוק, תוך שהוא מסביר בפוסט שעשה זאת כ"אות כבוד" לברון הסמים. כנראה שאם היה יודע שזה הרגע שיהרוס את חייו, היה מצנזר מיד את הסרטון המביש הזה. לצערו הרב, הסרטון הפך ויראלי תוך זמן קצר בלבד, וסמנס הוצף בהודעות נאצה. "אנשים שלחו לי איומים על חיי בפייסבוק. הם אמרו שאם יצליחו למצוא אותי, יפשטו לי את העור בעודי בחיים", סיפר ל"מירור" הבריטי. לטענתו, האיומים על חייו הגיעו מאזרחים ומכנופיות מקומיות כאחד.

אבל הסיוט שלו ממש לא הסתיים בזה, ואירוע מהותי נוסף קרה שוב, איך לא, כשישב בבר. "הייתי בפאב במדיין, כשבחדשות בטלוויזיה הופיע הסרטון שלי. כל המקומיים שם השתגעו ורתחו מזעם, הצטרפתי אליהם כדי שלא ידעו שזה אני", הסביר סמנס. "אחר כך הלכתי הביתה, התגלחתי כדי לשנות את המראה שלי וברחתי להרים כדי להתחבא".


מההרים, הוא המשיך לבוגוטה, שם הצליחה המשטרה לתפוס אותו. "הנשיא הזכיר את שמי בטלוויזיה ובמשטרה חששו לחיי. זה היה מאוד מפחיד", סיפר סמנס. הוא הוסיף שהם מסרו לו מסמכים רשמיים, לפיהם אסור לו להיכנס למדינה בחמש השנים הקרובות, מה שכנראה היה המכה הקשה מכל. 

סמנס עבר לגור בקולומביה בנובמבר 2017 לאחר שהתאהב באישה מקומית ולשניים נולדו תאומים. אך בשל האיסור שקיבל, הוא לא יוכל לראות אותם במשך זמן רב מאוד: "כשלקחו אותי לשדה התעופה ואמרו לי לא לחזור, הבנתי שלא אוכל לראות את משפחתי וזה כאב. אבל גם ידעתי ברגע שעליתי למטוס שיש לי מזל שנשארתי בחיים".  

via GIPHY

לדבריו, הוא מתחרט על מה שעשה והיה רוצה להתנצל בפני תושבי קולומביה (ואולי גם בפני כל תושבי בריטניה): "זה היה מצחיק בשעתו, אבל עכשיו אני מתבייש בזה. כולם אומרים שאני בושה למדינה וגורם לה להראות רע". על פי הדיווחים בכלי התקשורת בבריטניה, סמנס חזר לביתו שבעיירה סוונסי, וויילס. הוא סיפר שהוא מתכנן לסיים את לימודיו הגבוהים, ומקווה להפוך לעו"ד שמתמחה בעבירות סמים בסמים.