ההליך האבולוציוני שעברו הסרטנים האלו הוא כנראה החלום הרטוב של כל גבר, אבל בניגוד לבני האדם יש לו מטרה מאוד פרקטית. לפי מחקר חדש, איברי המין של סרטני הנזיר התארכו במהלך השנים כך שלא יצרכו לצאת מהקונכיות שלהם על מנת להזדווג. לא רק זאת, מסתבר שמדובר בגידול משמעותי, ולחלק גדול מהסרטנים היו איברים שהגיעו ליותר ממחצית (כ-60%) מגודל גופם.



אל הממצאים האלו הגיעו חוקרים ממכללת דארטמות', בהנובר, ניו המפשייר, לאחר שמדדו את האיברים של 300 סרטני נזיר, ואז בדקו את היחס בין אורך האיברים לאורך גופם. מעבר לכך, הם גילו שככל שהקונכייה של הסרטן הייתה גדולה יותר, כך איבר המין שלו גדל בהתאמה. המסקנה שאליה הם הגיעו בהקשר לכך היא, שאיברי גדולים נועדו לעזור לסרטנים לשמור על ה"בית" שלהם.

מיני סרטנים שאין אצלם את ההליך הזה, צריכים לצאת מהקונכייה לחלוטין כדי להזדווג, ובזמן שהם עושים זאת סרטנים אחרים עלולים לגנוב להם את הקונכייה."איברים ארוכים יותר עוזרים לסרטנים להזדווג עם נקבות, ובמקביל לשמור באמצעות שאר גופם על ביתם מפני גנבים", נכתב במחקר שפורסם בכתב העת Royal Society Open Science. "זה עוזר להם לשמור על הקונכייה שלהם בזמן שהם עושים סקס".
 

 Royal Society Open Science :סרטן נזיר והאיבר המרשים. צילום מסך
Royal Society Open Science :סרטן נזיר והאיבר המרשים. צילום מסך