אומרים שאנשים לא מסוגלים להשתנות, ואם למישהו יש אישיות מסוימת - מעצבנת ככל שהיא תהיה - הוא די תקוע איתה לנצח. אומנם ברוב המקרים זה נכון, אבל כל זה מתבטל ברגע שחולים במחלות מסוימות, פסיכיאטריות ופיזיות כאחד. על כך תוכל להעיד צעירה בת 23 מבריטניה, שקמה בוקר אחד וגילתה שהפכה לאדם אחר לחלוטין, וכן החלה לסבול מהמון תסמינים פיזיים קשים.



החלק הכי גרוע הוא, שלקח לרובים נצח נצחים לגלות את מקור הבעיה ובינתיים מצבה רק המשיך להתדרדר. לפני שחלתה, איבי מור, מהעיירה סירנססטר, הייתה בריאה לחלוטין וגרה עם בן זוגה (שגם היה בן הזוג הרציני הראשון שהיה לה). אבל ככל שעבר הזמן היא שמה לב שמפריעים לה דברים שלא הפריעו לה בעבר, ושהיא מקנאה לבן זוגה בלי שום הדבר הגיוני. "נהייתי מאוד פרנואידית, והפריעו לי דברים שלא הפריעו לי כלל בעבר", סיפרה ל"סאן" הבריטי. "משום סיבה שהיא, התחלתי מאוד לקנא כשחבר שלי כשדיבר עם נשים אחרות, מה שלא הטריד אותי לפני כן".


ערב אחד, שלושה חודשים לאחר שהחלו התסמינים האלו, איבי התחילה להרגיש מאוד לא טוב, לכן נכנסה למיטה לנוח בזמן שבן זוגה יצא לבלות. היא אומנם חשבה שזה שפעת, אבל במהרה התחילה להרגיש גרוע עוד יותר והתקשרה להוריה לעזרה:"אמא ואבא שלי ידעו שמשהו לא בסדר איתי, וזה כבר היה ברור שזה הרבה יותר משפעת. הם היו מאוד לחוצים".

איבי מור. צילום מסך
איבי מור. צילום מסך

 
הוריה לקחו אותה לביתם, אך שם היא חטפה התקף אפילפטי - היא החלה לפרכס, עיניה התגלגלו לאחור וקצף החל לצאת מפיה. הם הזעיקו מיד אמבולנס, והיא נלקחה לבית החולים, שם הוכנסה לתרדמת מלאכותית של 48 שעות, כדי להפחית את הסיכוי שייגרם למוחה נזק נוסף בשל ההתקף. "איבדתי את הזיכרון ממה שקרה, והייתי צריכה לבנות אותו מחדש ממה שהורי ואחותי סיפרו לי", הסבירה ליבי. בהתחלה, כמשפחתה ביקרה אותה בבית החולים היא לא זיהתה אותם ובקושי הצליחה לדבר: "אבל אני כן זוכרת שהתעוררתי וכשראיתי את הקטטר בקצה המיטה שלי חשבתי 'זה מוזר, מעניין מה קרה'?".

היא גם זוכרת שאמרה לרופאים משהו מאוד מוזר כששבה להכרה: "אני המשיח, אני שליחה של אלוהים ונשלחתי הנה מגן עדן", למרות שמעולם לא האמינה באלוהים. לאחר כמה שבועות היא שוחררה וחזרה לגור עם בן זוגה, אבל יצאה די מבולבלת שכן הרופאים לא הצליחו להבין מה לא בסדר איתה. הם כן המליצו לה לא להישאר לבד בשבועות הקרובים, למקרה שתפגין תסמינם נוספים. 
 
איבי מור. צילום מסך
איבי מור. צילום מסך
אבל זמן קצר לאחר מכן היא הבינה ששוחררה מוקדם מידי, שכן פחדה לצאת מהדירה לבד והתחילה לחוות תסמינים פסיכוטיים: "התחלתי להזות, זה היה ברור שאני צריכה לחזור לבית החולים". תחילה, הרופאים נתנו לה אבחנה שגויה ותענו שבהיא סובלת מפסיכוזה: "כשהייתי בחדר לבד בבית החולים, הסתכלתי החוצה וראיתי ציפורים עפות. חשבתי שגם אני יכולה, וניסיתי לקפוץ מהחלון ולעוף. אבא שלי משך אותי חזרה פנימה". 

רק כמה שבועות לאחר מכן, הרופאים סוף סוף הבינו מה הבעיה, ואבחנו אצלה דלקת מוח מסוג אנצפליטיס - שהיא דלקת אינה קלה לאבחון, בגלל שהתסמינים שלה יכולים לחקות תסמינים של מחלות אחרות. מי שלוקה במחלה לרוב יסבול מכאבי ראש קשים, בלבול, פרכוסים, רעד, הזיות ובעיות זיכרון. 
 
איבי מור ובן זוגה החדש. צילום מסך
איבי מור ובן זוגה החדש. צילום מסך


היא אומנם קיבלה סוף כל סוף את הטיפול המתאים ומצבה השתפר, אבל בשלב הזה למחלה היה נזק בלתי הפיך על הזוגיות שלה. יום אחד במהלך האשפוז בן זוגה ביקר אותה ואמר לה שאינו יכול לשאת יותר את השינויים מבאישיותה ונפרד ממנה. "המחלה שינתה לחלוטין את מי שאני", הודתה איבי. כששוחררה חזרה לגור עם הוריה ולקח לה יותר משנה להתאושש, כשהיא נעזרת בהם גם עבור המטלות הפשוטות ביותר. רק שלוש שנים מאז החלו התסמינים להופיע הצליחה לחזור שוב לעמוד על רגליה. 

ב-2017 היא סוף כל סוף הצליחה לחזור לעבוד במשרה מלאה ואפילו מצאה אהבה - חבר מהלימודים. תוך חצי שנה הם כבר עברו לגור יחד והיו מאוהבים עד מעל הראש: "סיפרתי לו על מה שקרה לי כבר בדייט הראשון. הוא היה מדהים ומאוד תומך. התאהבתי בו, הוא גרם לי להרגיש הרבה יתר טוב. הוא באמת עזר לי להחלים. זה היה כל כך חשוב בדרך שלי להתגבר על הסיוט הזה". 
 
איבי מור. צילום מסך
איבי מור. צילום מסך