אם תרגישו בקרוב מחסור בתרופות מסוימות, תוכלו להאשים בכך אך ורק את תוכי הבר הנרקומנים של הודו, ותזכרו איפה קראתם על זה לראשונה. בימים אלו, הציפורים מסתערות בהמוניהן על שדות פרג האופיום במאדהיה פרדש, מתמסטלות מהפרחים, מתאוששות וחוזרות לסיבובים נוספים. תוסיפו לזה את הגשמים המעטים שירדו באזור, ותוכלו להבין למה החקלאים ההודים מודאגים מפגיעה רצינית ביבול ובהכנסותיהם.

לטענתם, התוכים הורסים לחלוטין את השדות וגורמים רשמיים במדינה מסרבים לסייע להם. אחד ממגדלי הפרג סיפר לחדשות NDTV שניסה לעשות רעש באמצעות רמקולים ואפילו השתמש בזיקוקים כדי להבריח את הציפורים, אך ללא הצלחה. לדבריו, ההפסד הוא אדיר, שכן בכל פרח יש בין 20-25 גרמים של אופיום: "קבוצות גדולות של תוכים זוללות את הפרחים הללו 30-40 פעמים ביום, ואפילו מתעופפות עם הפרחים", הסביר, והוסיף: "אף אחד לא מתייחס לבעיה שאנחנו מתמודדים איתה. מי יפצה על ההפסדים שלנו?"
 
את התפוקה של האופיום מספקים חקלאים בעלי רישיון בלבד לחברות תרופות, והם מחויבים לעמוד במכסה שנתית. אולם, בשל בעיית התוכים המסוממים, המגדלים חוששים שלא יעמדו בה השנה, ומזהירים מפני הפסדים גדולים.


 
ד"ר צ'ונדוואט, מומחה לאופיום במכללה לגננות בעיר ההודית מנדסור, הסביר שהאופיום נותן לתוכים כמות אדירה של אנרגיות באופן מידי - אפקט שדומה לזה שיש לקפה על בני אדם. הוא הוסיף שברגע שהציפורים חוו את ההרגשה הזו, הן מיד יפלו קורבן ויתמכרו.

הבשורה הרעה עבור החקלאים היא, שמדובר בהתמכרות קשה מאוד והתוכים למדו המון טריקים על מנת שלא יתפסו אותם. על פי חדשות DNA india, התוכים לרוב מחכים על ענפי העצים בסמוך לשדות, ובזריחה מסתערים על הפרחים בהמוניהם בשקט מוחלט בלי לצווח. לאחר מכן הם קוצצים במהירות את הפרחים מהגבעול באמצעות המקור שלהם ומתעופפים משם.

אומנם מדובר בתופעה שהחלה עוד ב-2015, אך בכל שנה שחולפת היא הולכת ומחמירה. על פי דיווחים מ-2018, תוכים מסטולים נצפו עפים בצורה מוגשמת ונתקעים בעצים, בעוד אחרים נראו שוכבים בהכרה חלקית בשדות. במקרים אחרים, היו אף תוכים שנפלו מענפים אל מותם. אלו שמצליחים לשרוד את מנת האופיום שלהם, שוכבים מטושטשים עד שההשפעה חולפת, וחוזרים לסיבוב נוסף בשדה.