בדרך כלל, לפני שרופא מתחיל הליך רפואי כלשהו הוא אמור לדבר עם המטופל ולהסביר לו מה הוא הולך לעשות לו. מעבר לכך שהשיחה אמורה להרגיע אותו, יש לה גם מטרה חשובה נוספת - לדאוג שהמטופל לא יעבור בטעות טיפול לא נכון. למקרה שתהיתם, תרחיש האימים הזה מתרחש לעיתים קרובות למדי, בישראל ובשאר מדינות העולם.


השבוע למשל, רופא מלסטר, בריטניה, ביצע בטעות ברית מילה בגבר שהגיע לבדיקה שגרתית. המטופל האלמוני היה אמור לעבור בדיקת ציסטוסקופיה (במהלכה מחדירים סיב אופטי לתוך דרכי השתן התחתונות כדי לאבחן בעיות שונות כגון גידולים, אבנים וזיהומים). 
 


אז איך קרתה הטעות ההזויה הזאת אם הבדיקה שונה בתכלית מברית מילה? ובכן, לפי הדיווחים בבריטניה, המנתח התבלבל בין התיקים הרפואיים, והעניק טיפול לגבר האומלל על סמך תיק רפואי של מטופל אחר. התוצאה, כאמור, הייתה משהו שהמטופל לחלוטין לא ציפה לו ולא ממש היה צריך. 

המקרה ההזוי התחרש בספטמבר האחרון ב"בית החולים האוניברסיטאי של לסטר מטעם ה-NHS" (שירות הבריאות הלאומי של הממלכה המאוחדת). בדו"ח שיצא מטעם בית החולים, הוא הוגדר כאחד משמונה מקרי רשלנות שהתרחשו במקום אותה שנה, מסוג "אירועי לעולם לא" (never events) - אירועים חמורים שניתן היה בקלות למנוע ואין ספק שאסור היה שיקרו. במילים אחרות, אם הגבר הנימול ירצה לתבוע, יש לו סיכוי מאוד גבוה לזכות ובגדול.

via GIPHY