מי שאומר שקרקס חיות הוא אכזרי יודע על מה הוא מדבר, אבל מלבד הנזק שזה גורם לבעלי החיים הוא גם מסוכן לקהל ולצוות הקרקס עצמו. הוכחה לכך תוכלו לראות בתיעוד הבא שצולם במופע בלוהנסק, אוקראינה, במהלכו מאמן כמעט איבד את חייו לאחר שהותקף בידי אריה. בסרטון, שצילם אחד האנשים בקהל, נראה האריה רץ לעבר המאמן, מתנפל עליו ומפיל אותו ארצה.

הוא אומנם מצליח לסלק אותו מעליו, אך האריה חוזר זמן קצר לאחר מכן ותוקף אותו בשנית. המאמן, חמאדה קוטה בן ה-32, סיפר בראיון לכלי תקשורת מקומי על הרגעים הדרמטיים: "קראתי לאחד האריות לבוא אלי, ואז הגיע אריה נוסף ותקף אותי מלפנים. עצרתי בעדו כשהוא הגיע לאמצע הזירה והרגעתי אותו, אבל הוא סרב לחזור לעמדה שלו".

הוא הוסיף שהחל ללכת בזהירות לאחור אבל מעד על דרגש שהיה מאחוריו: "האריה מיד זינק עלי ונשך אותי, אבל למזלי הוא לא הצליח לנשוך אותי בצוואר". קוטה הובהל לבית החולים עם פצע בעומק 4 ס"מ בגב ופציעות נוספות ברגל וביד. מאז הוא כבר שוחרר מבית החולים וצפוי להחלמה מלאה, אם כי עלולות להישאר לו צלקות.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Друзья, нас недавно отметил в своем инстаграм Эдгард Запашный @zapashny.ru и мы не можем не опубликовать его мнение по поводу последнего инцидента в #Луганском цирке . Интернет дал возможность прежде всего идиотам выражать публично своё мнение! Вот уже второй день я обдумываю выкладывать это видео или нет,но поняв,что когда нибудь оно все равно попадёт в Сеть и наверняка будет смонтировано,прокомментировано не компетентными идиотами ( #зоошиза рулит✊) я все таки решился выложить его. Это произошло на днях в Луганске(ЛНР). На видео дрессировщик из Египта Хамада Кута @hamadakoutaofficial ! Лев просто решил атаковать и такое бывает в нашей профессии!‍♂ Он надеялся,что подключатся и другие,но львиный коллектив не поддержал его в этой идеи! Лев нанёс дрессировщику несколько ран на ногах,руках и спине,но в буквальном смысле уже на следующий день они снова выступали вместе на манеже Луганска и эти гастроли продолжаются прямо сейчас! П.С. а теперь для провокаторов : ну,и где ваши хваленые шокеры,почему животное не обколотое, где забитые животные,которые в панике выполняют все приказы дрессировщика? Откуда взялись раны на теле артиста (клыки и когти видимо забыли удалить)??? К сожалению,но только такие видео могут доказать ВАШЕ ПОСТОЯННОЕ ВРАНЬЁ!!! Это НАША ПРОФЕССИЯ и это МУЖСКАЯ РАЗБОРКА,в которой победил Сильный Духом Человек ХАМАДА КУТА . #луганск#лнр#хамадакута #цирк#чп#такоебывает#нашапрофессия#circusaroundtheworld #circus#lionattack #lion#circusartist #египет#нападениельва#дежурнаячасть #луганск #луганск_новости #infoportalcomua #lugansk #news_lugansk#луганск_онлайн #lugansk_online #i_love_lugansk

A post shared by ‍‍ЛУГАНСКИЙ ПАБЛИК (@i_love_lugansk) on


אף על פי כן, הוא כבר סלח מזמן לאריה שתקף אותו ומחכה בקוצר רוח למופע הבאה. "אני מתייחס אליהם כאל הילדים שלי. אני לא פוחד שהם יהרגו אותי כי אני מכיר אותם וסומך עליהם יותר משאני סומך על אנשים", סיפר קוטה, "אנשים מסוכנים יותר, הם יכולים להתנהג כחברים אבל אז לתקוע לך סכין בגב". 



מעבר לכך, הוא גם בטוח שהוא אשם בכך שהותקף, מאחר שהאריות היו מתוחים כי ההופעה התרחשה זמן קצר לאחר ההגעה לעיר. זאת בניגוד לרוב המקרים, בהם הוא מאפשר לאריות קודם כל להסתגל לסביבתם החדשה: "כשבעל חיים תוקף את המאמן, ב-99% מהמקרים זה בגלל טעות של המאמן".