אם אתם מחפשים דרך מהירה וחינמית להוריד את רמות הסטרס שלכם יש לנו בשורות טובות עבורכם - כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לנעול נעלי ספורט ולצאת לטיול קצרצר בחיק הטבע. אל המסקנה הזו הגיעו חוקרים מאוניברסיטת מישיגן, שחיפשו דרכים טבעיות לעזור לאנשים להירגע, בייחוד אלו שחיים בסביבות עירוניות.

לפי המחקר, שפורסם בכתב העת Frontiers in Psychology, הליכה של 20-30 דקות בטבע מורידה את רמות הקורטיזול ("הורמון הסטרס") ב-10% לפחות. אחרי חצי שעה, מי שימשיך ללכת עדיין יחווה ירידה ברמות ההורמון אם כי במידה פחותה יותר. במילים אחרות, זה מעולה למי שיש לו לו"ז לחוץ וצריך לשחרר מתחים בפרק זמן קצר. גם אין צורך להרחיק לכת, הפארק ליד הבית או ליד העבודה בהחלט יספיק עבור הפעילות הזו.

כמו כן, החוקרים באמת מנסים לבוא לקראת הציבור וטוענים שזה אפילו לא חובה ללכת (למרות שזה עדיף), והשהות עצמה במקום עם עצים, שיחים או מדשאה תעזור גם היא. "אתם לא צריכים ללכת רחוק למעמקי הטבע, אפילו לצאת מבניין המשרדים שלכם ולשבת ליד עץ יכול להספיק", הסבירה ד"ר מרי קרול האנטר, שעמדה בראש המחקר. היא מקווה שהממצאים האלו יעודדו רופאים ופסיכולוגים לתת למטופלים שלהם "מרשם" לשהות בחיק הטבע, כטיפול בסטרס וחרדות.