אנחנו חיים בתקופה שבה זה הופך יותר ויותר פופולרי להגיד שמשהו לא מצליח לנו בגלל שאנחנו כל כך מוכשרים, מדהימים ויפים, ולמען האמת זה מתחיל להיות מדאיג. בשבוע שעבר למשל, סיפרנו לכם על אישה מאוסטרליה שטענה שהמראה המצודד שלה מונע ממנה למצוא אהבה. השבוע הגיע תורה של אירינה קובה בת ה-33, תושבת לונדון, שמשוכנעת שיש רק סיבה אחת בגללה היא לא מתקבלת לעבודה - העובדה שהיא יפה ונראית טוב מידי.



קובה, בוגרת תואר למשפטים, חשפה לאחרונה שהיא מתקשה אפילו לעבור את שלב הראיונות, כי אנשים לא מסתכלים מעבר למראה שלה. "אפילו בשלב הראיונות, היופי שלי עומד בדרכי, למרות שיש לי תואר וקורות חיים מדהימים", סיפרה על כך ל"סאן" הבריטי, "בוסיות לא סומכות עלי ובוסים לא רואים בי כמקצועית. הם אף פעם לא רוצים להעסיק אותי". 



אפילו כשהיא הלכה לחברה לגיוס עובדים, נאמר לה שעדיף לה לשנות את המראה שלה אם היא רוצה אי פעם למצוא עבודה: "היועצת התעסוקתית שלי אמרה לי שכדאי לי לצבוע את השיער לצבע כהה כשאני הולכת לראיון. היא אמרה לי 'את בחיים לא תתקבלי לעבודה כל עוד את נראה כך'. היא צדקה".


אבל גם אחרי שהיא שינתה את המראה שלה, הצרות לא נגמרו. אומנם אירינה כן הצליחה להתקבל ליותר למקומות, אבל אז היא נאלצה להתמודד עם הטרדות בתוך מקום העבודה: "צבעתי אתה בשיער ואפילו הרכבתי משקפיים כדי להראות יותר מקצועית, אבל הקולגות והבוסים עדיין גרמו לי להרגיש ממש נורא". 

היא המשיכה: "אחד הבוסים אמר לי שאני צריכה להפסיק להתבלט כל כך וללמוד להיות יותר צנועה לגבי המראה שלי. אבל אני כמעט לא שמה איפור, כי עם מראה כמו שלי  -  אני לא צריכה. אני ממילא מושכת המון תשומת לב בגלל העיניים והשפתיים הגדולות שלי".

לדעתה, זה קורה גם בגלל שהיא מהווה הסחת דעת עבור רובם: "בוסים מעדיפים להקיף את עצמם בנשים פחות מושכות. גברים נשואים גם לא רוצים שהנשים שלהן יבואו לעבודה ויראו אותם יושבים ליד נשים רווקות וסקסיות. היא סיפרה על קולגה עוין במיוחד שיצא לה להכיר: "אני חושבת שהוא רצה שכולם סביבו יהיו אותו הדבר. הוא רמז לכך שאני זוהרת מידי בכדי להשתלב, אז בסוף עזבתי".