מרגישים שאתם לא מרוצים מהעבודה של ראש העיר שלכם? אם כן, אתם ממש לא לבד והאמת היא שקשה למצוא מישהו שבשלב כזה או אחר בחייו לא זעם על ראש העיר שלו. יחד עם זאת, גם במצבים כאלו יש דרכים מקובלות וחוקיות לטפל בזה, וכאלו שממש לא. כך למשל, לפנות אליו בפייסבוק או לנסות לקבוע אתו פגישה זה לגמרי בסדר. אבל ללכת לעירייה עם גרזן ולתקוף אנשים, קצת פחות. 

את הלקח המוזר הזה למד השבוע אלכסנדר קונובלוב, תושב רוסיה, שעלה לכותרות לפני שנה כשניסה לשוט ליפן ברפסודה. לפי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, קונובלוב בן ה-31 נכנס לבניין העירייה בעיר יוז'נו-סחלינסק, שבאי סחלין, ודרש להיפגש עם ראש העיר.

כשנתקל בסירוב והתבקש לקבוע פגישה מראש, הוא איבד את זה לחלוטין ותקף מבקר אקראי שישב בכניסה לבניין. בסרטון מהתקיפה הקשה שתועדה במצלמות האבטחה, אפשר לראות את קונובלוב ניגש לפקידת הקבלה, ואז מסתובב לאחור, שולף גרזן קצבים ותוקף שוב ושוב את המבקר האומלל. 
 



הקורבן ההמום אומנם ניסה לברוח, אבל קונובלוב הצליח לתפוס אותו והמשיך בתקיפה. למרבה המזל, לאחר כמה רגעים עובדי העירייה הצליחו להשתלט עליו והחזיקו אותו עד שהגיעה המשטרה. קונובלוב נלקח למעצר והאירוע נמצא כעת בחקירה. באשר לקורבן שלו, הוא סובל מחמש פציעות לפחות בגופו אך צפוי לשרוד את התקיפה. 

לפי חדשות RT, קונובלוב עלה לכותרות ב-2018 לאחר שניסה להגיע ליפן על רפסודה שבנה בעצמו. הוא כמובן מעולם לא הגיע אל יעדו, ונעצר בידי משמר הגבול באשמת השגת גבול. בשלב זה לא ברור מה גרם לו לבצע את שני המעשים הללו, אך לפי הדיווח קונובלוב סובל מבעיות נפשיות.