סנקציות בינלאומיות ואמריקאיות הדוקות מוטלות על קוריאה הצפונית במשך שנים ארוכות בשל תוכניות הגרעין והטילים, אולם דוח חדש של מכון מחקר אמריקאי חושף כיצד המשטר המסוגר מצליח לעקוף את העיצומים ולהבריח מכוניות יוקרה, שחלקן משמשות את הרודן קים ג'ונג און.
 
לפי הדוח של המרכז ללימודי ביטחון מתקדמים (C4ADS), הצפון קוריאנים הצליחו לייבא מוצרי יוקרה בשווי של לפחות 191 מיליון דולר מ־90 מדינות, בין השנים 2015 עד 2017, וזאת למרות החלטת מועצת הביטחון 1718 שאוסרת על יצוא של מוצרי יוקרה למדינה. הסחורות כללו לא פחות מ־803 כלי רכב, כולל שתי מכוניות משוריינות מדגם מרצדס־מייבאך S600, שכל אחת מהן מגיעה לשווי של חצי מיליון דולר. 
 
החוקרים גם תיעדו את המסלול שככל הנראה עברו שתי מכוניות המרצדס עד שהגיעו לרשותו של קים. המסע החל ביוני 2018 בנמל רוטרדם שבהולנד, כאשר המשלוח המשיך לדליאן שבסין ולאוסקה שביפן לפני שהגיע לנמל בוסאן שבקוריאה הדרומית. שם הועמסו המכולות על ספינה אחרת שהייתה אמורה לעשות את דרכה לנקודקה שבמזרח הרחוק של רוסיה. 
 

כאשר הספינה עדיין הייתה במים הדרום קוריאניים, האות שלה נעלם וחזר רק כעבור 18 יום, בעת שעשתה דרכה חזרה לבוסאן, אולם התברר כי היא לא הייתה כלל בנמל הרוסי המיועד. מהדוח עולה כי היא ככל הנראה עצרה בנמל וולדיבוסטוק, לשם הגיעו שלושה מטוסי תובלה צפון קוריאניים שבדרך כלל גם נושאים עמם את כלי הרכב המשוריינים של קים לבירה פיונגיאנג.